Måndag 20 december

Proteindag  dag 36 i cruisefasen

Vid ett tillfälle när jag lagade mat till vegetarianer, tyckte jag själv att
variationen på maten var  liten. Jag bad om ursäkt för detta, och åberopade ovana.
Svaret jag fick , för stor variation i maten, stör bakteriefloran i magen.
Och det blev också svaret jag gav, när jag fick frågan
om det inte blev  tjatigt med den här dieten.
Det är ju också så att den här fasen snart är över och nya äventyr väntar.


FRUKOST

En skål lättfil med 2 msk havrekli
kokt ägg
Kaffe



LUNCH



Grillad lårfilé av kyckling med keso, pepparotsdressing
hovmästarkesella och balsamdressing  Gott





MIDDAG



Grillad rygbiff med rödlökskeso, balsamdressing och fruktyoghurt







Mellanmål

Kaffe peparpannkaka





Kvällste med Carls bröd rökt skinka

Kommentarer
Postat av: Kerstin

GOD JUL!

Tack för alla fina och bra recept.

Jag använder Dukan dieten sedan ca 4 veckor och den fungerar verkligen. Men det är lite svårt att hitta på dagliga recept, så jag är tacksam att du lagt ut recepten och att jag hittat dem.

Kerstin

2010-12-24 @ 08:15:46
Postat av: Gunilla

Så roligt att jag har hittat din blogg. Jag försöker mobilisera kraft och motivation till 1 januari så jag bestämt att börja med attackfasen. Jag har provat lite grann under december men en semesterresa + julen gjorde att frestelserna var för många så jag misslyckades (igen).

Jag tyckte jag läste någonstans att din målvikt är 82 kg. Så du har inte så långt kvar nu. Jag tycker verkligen du har varit fantastiskt målmedveten och fokuserad. Jag önskar jag kunde vara likadan.

2010-12-27 @ 11:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0