Tisdag 28 december

Proteindag dag  44 i cruisefasen.
Dr Dukan skapade den här dieten för franska förhållanden, därför finns
en del produkter inte på svensk marknad. Men man får göra som vanligt i matlagning,
använda recept som idé och inspiration och sedan göra efter egen förmåga.
Jag pratade med en svensk läkare om den här dieten. Han tyckte också att den var
suverän, dock behöver man inte vara så rädd för fett på sikt.
Det blir det ju inte heller. I fas fyra börjar man återgå till mer allmän men försiktig diet.



FRUKOST
En skål lättfil med 2 msk havrekli
Kokt ägg med kaviar
Kaffe



LUNCH



Omelett med rökt makrill








MIDDAG



Nötfärsbiff med keso blandad med riven morot pepparotsdressing balsamdressing




Mellanmål

Kaffe  pepparpannkaka




Kvällste med Carls bröd  rökt skinka

Kommentarer
Postat av: Millan

Jag hittade på din blogg igår och herrejösses vad du har fått mig inspirerad! Nu ska jag köra igång också, tack för en underbar blogg och all den fina maten =)

2010-12-30 @ 07:21:26
Postat av: Susanna

Vilken inspiration du är. Grattis till din framgång :) Tycker du är otroligt duktig.

Tack för en suverän blogg med bra recept!

Detta ska jag köra igång med måndag den 3 januari!

2010-12-30 @ 10:41:41
Postat av: Berit

Och jag hittade din blogg idag...helt klart jättespännande!!

Roligt att du har engagerat dig...en fin blogg, härliga recept!!

Jag har oxå blivit inspirerad :)

Hur stor är din viktminskning?

Hur länge planerar du att hålla på?

Ha det så gott!!

2010-12-30 @ 13:21:33
Postat av: Karl-Erik Söderberg

Tack för alla vänliga ord.

Det är jätteroligt att så många blivit inspirerade av min blogg.Min viktnedgång är snart 10 kilo. Jag räknar med att börja normaliseringsfasen i januari.Den fasen beräknar man till 10 dagar per kilo viktreducering.

I mitt fall kommer den att vara i 100 dagar. Då

2010-12-31 @ 11:02:39
Postat av: Berit

Tack för det....det inspirerar mig ytterligare // Tack

2011-01-01 @ 13:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0