Lördag 13 november

Frukost
En skål miniyoggi med 1 1/2 msk havrekli
Kokt ägg
Kaffe


LUNCH
Tonfisktimbal
  1. 1 burk tonfisk i vatten
  2. 2 tsk rivet citronskal
  3. 1 tsk pressad citron
  4. 1 tsk dijonsenap
Häll av vattnet från tonfiisken ,tryck ut så mycket du kan
Blanda alltihop och  tryck ihop i ett glas eller liten burk ställ åt sidan
Protein majo
  1. 125 g lättkvarg ( 1/2 burk)
  2. 1 äggula
  3. 1/2 tsk dijonsenap
  4. 1 tsk rivet citronskal
  5. Salt och peppar några varv på kvarnen med Seafood & Fish krydda Santa Maria
Blanda alltihop till en slät smet.
Rödlökskeso
  1. 250 g Keso mini
  2. 2 msk finhackad röd lök
  3. 2 msk finskuren bladpersilja
Blanda alltihop
Knacka upp tonfisken på en tallrik och arrangera tillbehören.


Middag

Dragonmarinerad kyckling



Marinera kycklingen (utan skinn) med dragon vitlök och citron, ett par timmar.
Stek i några droppar olivolja. Sänk värmen och lägg på ett lock. Done



Mellan mål

Frukt yoghurt 0,1 %
Wildchips  små flakes av torkat kött från ren älg och hjort

Kommentarer
Postat av: Margareta

Tack för alla goda recept och tips! Wildchips låter spännande, måste pröva! Finns dom i vanliga livsmedelsaffärer? Jag började med proteindieten i måndags och har hittills gått ner 1,2 kg. Fungerar perfekt för mig, då jag älskar fil o yoghurt. Häromdagen ugnsstekte jag fisk, till det gjorde jag en sås på matlagningsgrädde(4%), lite kvarg, gräslök och ett kokt ägg. Smarrigt! Lycka till!

2010-11-19 @ 12:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0