Tisdag 16 november

Andra dagen i cruisefasen
Proteindag
I dag har jag börjat med stavgång, 2 km tyckte jag kunde vara lagom.
Hustrun tyckte jag såg gullig uti toppluva, träningskläder och  träningsskor.
Men det är klart under vårt drygt  tjugoåriga äktenskap har hon aldrig sett mig så förut.
Men hon kommer att få se mer av det. Det var härligt,och man känner sig såå
frisk och fräsch.

FRUKOST
En skål Lättyogi  med 1 1/2 msk havrekli
2 kokta ägg
Kaffe


LUNCH




Citronäggröra

3 ägg
2 msk kesella lätt
Rivet skal från en citron
Salt o peppar

Vispa ihop till jämn smet  och häll ner i varm teflonpanna,
rör ihop till en krämig äggröra

Servera med Rökt makrill och musslor



MIDDAG




Nötfärsbiffar med rödlökskeso


500 g nötfärs
2 ägg
150 g Keso
1 liten gul lök riven
1 msk hackad persilja
1 msk rivet citronskal
1 tsk salt
1/2 tsk vitpeppar
1 tsk fyra kryddor Epice rich
Blanda alltihop väl, forma biffar och stek i
medelvarm teflonpanna med lite olivolja
Servera med Rödlökskeso och citron
Frukyoghurt som dessert


Mellanmål
Fruktyoghurt
Wildchips

Kommentarer
Postat av: Mia

Hejsan

Hittade just din blogg. Så bra=) Jag tänkte oxå börja med detta och du skriver och visar så bra. Fortsätt gärna med detta.

Mvh Mia

2010-11-16 @ 19:48:31
URL: http://www.brunettmia.se
Postat av: Karl-Erik

Hej Mia

Roligt att du tycker om sidan. Jag kommer att fortsätta

Hälsningar

Karl-Erik

2010-11-16 @ 19:57:12
URL: http://www.brunettmia.se
Postat av: Lilla jag

Har hittat din sida då jag ska börja med denna diet på måndag. Det är sååå inspirerande att se dina recept och bilder på maten. Ser så gott ut. Kommer följa din resa.

2010-11-17 @ 06:59:23
Postat av: Siv

Underbara bilder och väldigt mycket bra receptförslag.Hittade Dukan i sista Må bra

Börjar med attackfasen på tisdag, ska bli

spännande att följa dina recept och min våg

MVH Siv

2011-01-23 @ 16:39:41
Postat av: Sanna

Hej, din blogg är BÄST! Är otroligt glad över att jag har hittat den. Så mycket inspiration.. Och recepten är jättebra. Fortsätt på samma vis! Mycket vänliga hälsningar från Finland :)

2011-11-17 @ 13:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0