Torsdag 25 november

Protein & grönsaksdag, elfte dagen i cruisefasen.
Aspartam, bara namnet har fått mig att rygga tillbaka. Äkta vara har alltid varit ledord i min matlagning. Dr Dukan har övertygat mig om  dess harmlöshet. Så visst, när fan blir gammal så blir han religös.
En dutt i pannkakorna eller havrekliplättarna gör skillnad.
Det slängs allt för mycket mat sägs det. Inte vi, idag är det återbruk på lunchen

FRUKOST

En skål miniyoggi frukt med 2 msk havrekli
2 kokta ägg  med kaviar
Kaffe




LUNCH


Köttfärssoppa  med grönsaker
Jag använde rester från köttfärsgulasch plus grönsaker
Som bröd fick det bli pannkakor





MIDDAG




Micrad fisk med wokade grönsaker pepparotsdressing
Jag använde hokifilé som jag tillagade i micron dressade med soya
och serverade med wokade grönsaker(utan majs)




MELLANMÅL

Fruktyoghurt  Wildchips





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0