Dukans LCHP Tisdag 9 augusti

En viss tillfredsstälelse har redan infunnit sig. Visserligen hade jag inte gått upp så mycket i vikt som jag trodde. Många bullar många mjukglassar. Men efter att ha gått igenom hela Dukankuren har man lärt sig vilket som ska undvikas.
Man ska ju inte helt sluta äta kolhydrater, men se till att det är kvalitet på dem man petar i sig.
Och heller inte lägga kolhydrat på kolhydrat
Tidigare åt jag mycket potatis och mycket bröd till varje måltid, det är klart att det sätter sig.
Jag har upptäckt ett mycket trevligt mellanmål
Ölkorv, ni vet de där långa smala som inte behöver ligga i kyla.Mycket protein inga kolhydrater.
Okej lite fett. Men jag har insett att fettet inte är så farligt, men absolut inga överdrifter.



FRUKOST

En skål filmjölk med havrekli
2 kokta ägg med kaviar




LUNCH



Öppen räkomlett med chili vitlök och örter






MIDDAG



Rostbiff med chili/vitlökskeso




Mellanmål
Ölkorv

Kaffelatte




KVÄLLSTHE
Carls bröd  kalkon

Kommentarer
Postat av: Majja

Det var länge sedan man "såg" dig här.

Det är väldigt skönt att läsa att du fortfarande håller vikten.

Det ger oss andra hopp om en ljusare framtid :-)

2011-08-09 @ 21:21:34
URL: http://majjassida.blogspot.com/
Postat av: Mona

Så trevligt att du är tillbaks, blir alltid så inspirerad av dina menyer och bilder, blir lätt slentrian och lite tråkigt emellanåt.

Det där med ölkorven lät intressant (och gott) det ska jag unna mig någon kväll.

Lycka till med att bli av med semesterkilona.

/Mona

2011-08-09 @ 21:22:08
URL: http://amonazon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0