Dukans LCHP Måndag 28 februari

Dag 56 i Konsolideringsfasen
Det är ett väldigt intresse för utländska fantastiska bär.
Gojibäret, är det senaste i raden med otroligt mycket nyttigt innanför skalet.
Vida överlägsen vårt inhemska blåbär, säger importör och propagandamakare.
Åk till Gojibärets hemtrakter i Kina, där säljs det nordiska ljusets under Blåbär.
Om man tittar på vad de båda bären innehåller så är det ungefär samma saker.
Dock att Gojibäret har lite större mängd.
Men behöver vi det här för att må bra? Hur har vi klarat oss utan detta magiska bär?
Eller har vi inte gjort det?
Vi har två av de bästa bären i hela världen, LINGON och BLÅBÄR.
Och de växer  här.


FRUKOST
En skål lättfil med 2 msk havrekli o blåbärssylt
Kokt ägg
Kaffe



LUNCH



Tonfisk med rödlökskeso pepparrotsdressing och sallad





MIDDAG



Nötfärsbiff med grönsaker





MELLANMÅL

Äpple
Mjukglass
Kaffe






KVÄLLSTE

Fullkornsbröd med ost

Kommentarer
Postat av: Tina Skilje Alkryd

Hej!



Jag håller på att skriva en kokbok som passar för de som äter enligt Dukandieten, LCHP och andra som vill äta bra, proteinrikt, kalori- och fettsnål mat. Själv är jag ingen kock men jag tycker om att både laga och äta god mat.



När jag sökte inspiration till min kokbok så hittade jag din blogg. Du har samlat så mycket bra recept och även fina bilder och nu undrar jag om jag får använda mig av det? Du behöver inte göra något förutom att skriva ett mail till mig där du ger mig rättighet att kopiera dina recept och bilder. Om det är något som du själv har kopierat (om det inte är dina egna bilder t ex) så vore det bra att du talar om det. Om du har ett bra recept utan bild så fixar jag det.



Det du får av mig är självklart boken när den är klar och jag kommer även skriva in ditt namn i boken under en speciell tacks sida (om du vill förstås). Och om du vill så länkar jag till din blogg både på min hemsida/blogg och i boken. Jag hoppas verkligen på ett samarbete med dig.



Hälsningar

Tina Skilje Alkryd

2011-03-01 @ 11:33:00
URL: http://dukanmetoden.se/
Postat av: Karl-Erik

Hej Tina

Vad roligt att du tycker om min blogg

Men tyvärr allt material på bloggen är redan ämnat att bli en bok, som nu ligger för tryckning.

Den behandlar alla faser med näringsberäknade recept och bilder .

Samt kommentarer av skilda slag.

Upphovsrätten till allt material är mitt, och kommer att delas med förlaget.

2011-03-01 @ 12:34:23
URL: http://proteindieten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0