Onsdag 16 februari

LCHP
Dag 44 i konsolideringsfasen
BMI kan vi kasta på sophögen. Äntligen har bluffen avslöjats
Aftonbladet skrev om det igår.
Jag tyckte själv att det verkade fel när mitt BMI visade på fetma.
Fetma lider man inte av när revben och nyckelben syns och känns.
Buljongkokta rotfrukter är en välsignelse, Jag använder dem som varma tillbehör.
Som kalla i sallader, och som idag gratäng.
Rotfruktsgratäng är busenkelt, när man har kalla buljonkokta rotfrukter.
Blanda lättmjölk med maizena (dosering på paketet) Koka upp, låt sjuda och häll i rotfrukterna
låt det bli genomvarmt. Smaka av med lite parmesanost Gratinera eller bränn med gasbrännare.
Eller servera som stuvning. Himmelskt

FRUKOST
En skål lättfil med 2 msk havrekli blåbärssylt

Kaffe



LUNCH

Köttfärsgulaschsoppa









MIDDAG


Grillad biff med rotfruktsgratäng och sallad






MELLANMÅL

Äpple






KVÄLLSTE

Fullkornsskorpa med ost

Kommentarer
Postat av: Millan

BMI är en ordentligt stort missvisande metod som tyvärr läkare o´dyl har tagit fasta på. Det är så pinsamt att ens någon vill använda sig av det och nu menar jag i första hand läkare.



2011-02-17 @ 07:51:09
URL: http://matmillan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0