Tisdag 1 februari

Dag 29 i konsolideringsfasen
Det har kommit önskemål på bilder på mig "före och efter#. Jag letar efter före bilder.
Men oftast är det jag som hållit i kameran så jag syns inte.
Jag söker, och återkommer i ärendet.
Man ska äta den mat man är van vid. Så äter man inte så mycket.
Det  är resultatet av en avhandling jag läste.
Man ska alltså äta på regelbundna tider och inga överraskningar i menyn.
Det ska bli tråkigt att äta,då äter man mindre.
Men vi äter gott rätt och lätt.
Och njuter

FRUKOST
En skål lättfil 2 msk havrekli blåbärssylt
kokt ägg
kaffe



LUNCH




Grillad kyckling rostade grönsaker pepparrotsdresseing




MIDDAG



Grillad lax, spenattagliatelli, och wokgrönsaker värmda i micron.
Lättfilsås med gräslök och citron.





MELLANMÅL

Äpple
Kaffe fullkornskorpa






KVÄLLSTE

Fullkornsbröd med ost

Kommentarer
Postat av: Anita

Funderar på det här som står i Må bra angående Dukan. Attackfasen: promenera 20 minuter om dagen. Cruisefasen: promenera 30 minuter per dag. Sammanslagningsfasen: 25 minuters promenad och stabiliseringsfasen: minst 20 minuters promenad.



Jag går fram och tillbaka till jobbet varje dag...det blir en timmes promenad/dag...



Är det här något att överhuvudtaget lägga ner mer energi på att fundera på? Vad tror du?



2011-02-02 @ 07:14:50
URL: http://dukan.bloggplatsen.se
Postat av: Kerstin

Nu har jag gått ner mina 10 kg som jag tänkt.Alltså är jag nu på dag två i kosolideringsfasen. Igår åt jag två fullkornsbröd med ost till kvällen. Det var inte gott alls. Det var bara som två degklumpar. Har hela tiden bakat efter ditt brödrecept och det har funkat bra. Har du andra recept eller vet du var man hittar bra "fullkornsbröd"?

2011-02-02 @ 07:46:29
Postat av: Anita

Grattis, Kerstin!

2011-02-02 @ 08:10:22
URL: http://dukan.bloggplatsen.se
Postat av: Karl-Erik

Hej Anita

Det är i attackfasen man ska ta det lugnt med promenader 20 minuter är lagom.

Sen känner man själv. Och jag lovar,efter hand som kilona försvinner,ökar behovet och viljan till motion.

Det blir roligt.

2011-02-02 @ 08:44:27
Postat av: Karl-Erik

Grattis Kerstin.

Vad roligt för dig att ha nått målet. Jag återkommer med recept på fullkornsbröd.

Själv har jag fastnat för fullkornsskorpor.

Jag bakar dem med en blandning av fullkornsmjöl på vete och vetemjöl special med fullkorn, lite sötning med Canderel.



Kom också ihåg att vi har ljuvligt knäckebröd som är fullkorn. Det har de inte i Frankrike

2011-02-02 @ 08:49:45
Postat av: Maria

Skulle vilja bjuda in dig till vårt Dukan-forum på svenska! :D



Du har ju så mycket erfarenhet och så många god härliga recept!!



Välkommen in!

http://dukan.forum24.se

2011-02-02 @ 09:00:15
URL: http://www.nattstad.se/viktigasidan
Postat av: Mona

Den där avhandlingen tycker jag vi glömmer, den gäller inte oss Dukanare.

Varje måltid är en fest, vi får ju äta så mycket gott.

Visst kan det vara bra bra med fasta tider, men det får absolut inte bli tråkigt.

2011-02-02 @ 11:52:36
URL: http://amonazon.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Jag är i attackfasen dag 3 och förundras över att jag inte är hungrig. Det har alltid varit min stora fasa med alla dieter man har provat. Det här är toppen! Jag söker recept med ljus och lykta och är glad att jag hittat din blogg som ger mycket inspiration. En fråga:

Har du några bra tips på hur man kan krydda t ex kyckling. Ser på bilderna i detta inlägg att du har någon sorts marinad eller nåt på kycklingen och blev nyfiken.

2011-02-02 @ 13:31:14
URL: http://lifeinpink.bloggplatsen.se
Postat av: Anita

Hej igen! Det jag undrar över är om jag måste "hålla igen" på mina promenader nu då...i tre dagar? Jag gillar att promenera till jobbet.



Det kanske är mycket begärt att du ska veta svar på alla frågor, förresten...

2011-02-02 @ 15:15:01
URL: http://dukan.bloggplatsen.se
Postat av: Karl-Erik

Hej Anita

Om du mår bra av att promenera så ska du ju göra det såklart.

Allt är ju rekommendationer, och alla är vi unika, vi ser till att det passar oss.

2011-02-02 @ 16:27:15
Postat av: Karl-Erik

Hej Maria

Bra initiativ till Dukanforum.

Jag har varit inne och anmält mig

2011-02-02 @ 16:29:32
Postat av: Karl-Erik

Hej Gunilla

Glaze till kyckling gör jag med passerade tomater,lite Canderel,japansk soja,torkad mald rosmarin,lite balsamdressing. Koka ihop det hela.

Jag kryddar kycklingen med salt och peppar. Glazar på slutet av grillningen. Sedan drar jag av skinnet. Och

penslar med glazen igen. Här gäller som vanligt att man petar i de kryddor och örter man själv tycker om

Bon appetit

2011-02-02 @ 16:44:28
Postat av: Den Rockande Kocken

Med så mycket gott kan till och med jag tänka mig att påbörja en diet... :-) Have a rocking great day...

2011-02-03 @ 12:52:54
URL: http://blog.godaremat.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0