Tisdag 8 februari


Dag 36 i kondolideringsfasen
Det är många som tykcer att Dukans diet, är som LCHF utan fett.
Och det är klart, det är över 10 år sedan han lanserade den här teorin.
Jag valde den här dieten tack vare lågt fettinnehåll.
Nu kommer ju Fredrik Paulun ångande med en ny variant LCHP. Low carb high protein.
Kostdoktorn gillar den här dieten men anser att man på sikt inte ska vara rädd för fett.
Och det kan jag hålla med om.

FRUKOST

En skål lättfil med 2 msk havrekli blåbärssylt
kaffe


LUNCH



Sallad med kokt lax kokt ägg knaperstekt bacon





MIDDAG



Grillad kyckling med örtkeso, sallad, tomat  och gurka









MELLANMÅL

Äpple






KVÄLLSTE

Fullkornsskorpa ost

Kommentarer
Postat av: micaela

har tänkt att börja med denna dieten nu inom kort då jag har några kilon jag vill få bort för att vara nöjd med min kropp.



Jag anser inte att jag är överviktig och undrar då ifall du kan hjälpa mig med att svara på detta, funkar dieten även fast man inte är överviktig?



vad jag har sett på många forum på internet går man ner snabbt och det är precis det jag behöver för att hålla motivationen uppe.



jag äter redan bra men känner att min kropp behöver något strikt att gå efter en tid för att märka någon förändring. Jag tränar rätt så mycket och undrar också hur det påverkar resultatet?

(kommer jag kunna fortsätta att gå ut på powerwalks 60-80minuter 5dagar i veckan samt träna styrketräning 3-4gånger i veckan)



många frågor men är jätte tacksam ifall du skulle kunna hjälpa mig. Tack på förhand :)

2011-02-10 @ 10:48:33
Postat av: Karl-Erik

Hej Micaela

Om du använder inledningsfasen av dieten och bara äter protein i en vecka eller 10 dagar får du en omedelbar viktnedgång. Kom bara ihåg at dricka 1,5 liter vatten per dag.Det är för att inte anstränga njurarna.

När det gäller träningen är det bara du som vet om du kan fortsätta.

Många bodybuilders använder metoden inför tävlingar.

Man bränner fett men musklerna bevaras, tack vare det höga proteinintaget

2011-02-10 @ 18:25:29
Postat av: Micaela

Det med vattnet har jag inga problem med och tror inte heller att maten kommer bli något problem. Har själv följt många bodybuilders kost upplägg inför diet. Får helt enkelt prova, tack för dit svar



tänkte då med på ifall det är okej att dricka proteindryck som

jag tidigare gjort, om man får det i denna diet? Ytterliggare ett tack för dit svar :)

2011-02-10 @ 21:42:03
Postat av: Karl-Erik

Hej Micaela

Proteindryck kan vara bra vid enstaka tillfällen,som mellanmål

Men ska inte ersätta för många riktiga måltider.

Måltiden ska vara en upplevelse,och tillföra njutning

samtidigt som den tillför näring.

2011-02-11 @ 08:54:38
Postat av: Micaela

Ja det har du helt rätt i, men det var Precis som mellanmål jag tänkt ta det precis som jag gör nu :) åter igen tack för ditt svar :)

2011-02-11 @ 12:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0