Dukans Attackfasen

Attackfasen (proteinfasen) mellan 1- 10 dagar

Bestäm din målvikt realistiskt. Jag vägde 92 kg och satte målvikten till 82 kg
Det tog mig 3 månader att nå dit.
Man  äter hur mycket man vill av
  • oxkött
  • kalvkött
  • kalkon
  • kyckling (utan skinn)
  • fisk
  • skaldjur
  • skinka
  • ägg
  • mjölkprodukter med minsta möjliga fett
  • 1,5 matsked havrekli
  • 1,5 l vatten per dag
  • kaffe och te osötat eller använd Canderel

Startfasen på hela viktresan och den viktigaste. Eftersom det är här  viktminskningen sätter igång,  och ger motivation till de övriga stegen.


Det här kan vara bra att se till att ha hemma
  • Ägg
  • Keso
  • Lättfil
  • Lättyoghurt
  • Havrekli
  • Canderel (sötningsmedel)
  • Skinka
  • Kyckling
  • Rödlök
  • Örtkryddor
  • Citron
  • Chili
  • Vitlök

Baka Carls bröd och kardemummaskorpor, recept finns under receptkategorin
Koka ägg och ha i kylskåpet
Grilla kyckling och ha i kylskåpet
Det här är bra att ha som mellanmål eller om man blir sugen.
Jag har beskrivit varje dag, titta i början av bloggen i november
Det är viktigt att fräscha upp maten, den kan lätt kännas fadd i proteinfasen.
Chili citron och vitlök har dessutom fettbrännande egenskaper
Att dricka minst 1,5 liter vatten per dag är också viktigt. Det hjälper ämnesomsättningen
att bränna fett.

Kommentarer
Postat av: Gott & Annat

Tack snälla för alla underbara menyer och recept - du är en sann inspirationskälla!

2011-02-28 @ 11:12:29
URL: http://www.gottoannat.blogspot.com/
Postat av: Fiffi

Det här var ju toppen!! Jag har inte dragit igång än, skall dra en detoxgrej på 24tim först som jag väntar på (beställt från nätet).. Jag hoppas att kunna köra igång i veckan annars senast måndag nästa vecka, jag kommer skriva om det dagligen i min blogg.

TAck för tipsen, infon och mailen! :O)

Sophia "Fiffi"

2011-02-28 @ 18:40:28
URL: http://prinsessbakelsen.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej!

Hörde talas om den här dieten i morse och har nu sökt och funnit! Stort tack för all information och inspirerande texter samt alla recept. Är peppad till tusen, så i morgon sätter jag igång så jag slipper hålls i vassen i sommar! :)

/Åsa

2011-03-03 @ 21:21:44
Postat av: maria

Hej



Man får ju äta fisk, gäller det även stekt strömming ? / Maria

2011-04-11 @ 13:22:11
Postat av: Linus

Tjena! jäklar vad duktig du är! är verkligen imponerad! Tänkte bara fråga en liten dålig fråga! ifall du fuskade någon gång i veckan eller så? det är ju svårt att hålla i länge utan att fuska lite;) tack!

2011-09-29 @ 16:24:29
Postat av: Elin

får man inte äta fläskkött alls? :/

2012-10-30 @ 15:23:53
Postat av: Karl-Erik Söderberg

Hej Elin
Du kan äta magert fläskkött.
Jag tycker personligen bättre om fläskkött än om oxkött.
Fransmannen Dukan har väl inte traditionen att äta fläskkött.

2012-10-30 @ 16:59:27
URL: http://proteindieten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0