Måndag 3 januari

Dag 1 i konsolideringsfasen
100 dagar i den här fasen.  10 dagar per kg borttagen vikt
Nu tillför jag en frukt per dag, jag har valt äpple.
2 skivor fullkornsbröd
40 g hårdost
En måltid per vecka med pasta, potatis eller ris om man vill.
I övrigt som förut, men ingen alternering av protein och grönsaksdagar.
Man äter som man vill av de tidigare råvarorna.
TORSDAGAR = PROTEINDAGAR
En fri måltid per vecka, då äter man precis det man vill, avslutar med en dessert med choklad tex
Det märkliga är att det enda jag har längtat efter, är ett äpple


FRUKOST
En skål lättfil med 2 msk havrekli
kokt ägg med kaviar
Kaffe



LUNCH


Omelett med räkor svamp och sallad







MIDDAG



Kalvkotlett med kokt blomkål, morötter, gröna bönor och dijondressing





Mellanmål
Ett äpple




Kvällste
2 skivor fullkornsbröd med ost

Kommentarer
Postat av: Linda

Får man bara äta en frukt om dagen i denna fasen? :)

2011-01-03 @ 21:51:40
Postat av: Karl-Erik

Hej Linda

Det finns ju inga förbud, menför att uppnå maximal effekt gäller en frukt.Banan är inte lämplig alls.

Varför jag valde äpple beror på att det har högt pektininnehåll. Pektinet minskar fettupptaget i kroppen

Frukt innehåller massor med socker, därför restriktionen

2011-01-04 @ 09:44:03
Postat av: Linda

Hej!

Har du använt dig av Dukans böcker? Jag har köpt dem och har precis tittat igenom hans recept och han använder ofta skimmed milk, (skummjölk antar jag) har du någon aning om vad det är?

Mvh Linda

2011-01-04 @ 13:10:29
Postat av: Karl-Erik

Hej

Jag har använt böckerna nu på sistone.

Skummjölk är samma som vår lättmjölk eller minimjölk

2011-01-04 @ 15:24:56
Postat av: Mia

Jag hittade dig i går,men tappade bort dig(satt på jobbet)och nu har jag letat LÄNGE för att hitta dig igen.Är så glad att jag fann dig,du har insperarat mig med alla dina recept och bilder,så nu har du fått en trogen läsare.Är inne på 2 dagen,så jag har långt kvar,men som det ser ut ute med all snö,så behöver man ingen bråska.Testade pannkakorna i dag,det dög men hade för lite kanel i.Hälsningar Mia

2011-01-04 @ 17:29:51
Postat av: Susanna

Hej Karl-Erik!



Nu har ag dragit igång med detta, är inne på dag 2. Måste säga att det är vädligt enkelt ännu så länge, dock vaknade jag i morse och var svimfärdig, darrig och har haft huvudvärk hela dagen. Misstänker att det är bristen på socker som gör att jag troligen har lite abstinens. Känner inget sug mellan målen, dock lite på kvällen då jag normalt brukar göra en kvällssmörgås.

Vet du om det är tillåtet att äta nötter och mandlar?

Har sagt detta tidigare och säger igen, din blogg med alla toppenrecept är guld värt :)



2011-01-04 @ 19:37:01
Postat av: Susanna

Hej Karl-Erik!



Grattis till uppnådd målvikt :)

Själv började jag för två dagar sedan, följer dina recept och det går verkligen bra, inget sug mellan målen.

Dock känner jag av huvudvärk, vilket jag misstänker beror på bristen på socker. Men det är bara att stå ut!

Vet du om det är OK att äta mandlar?

2011-01-04 @ 19:41:56
Postat av: Karl-Erik

Hej Susanna

Nej nötter och mandlar är inte så bra, för mycket fett.

Kom ihåg att dricka ordentligt 1,5 - 2 liter per dag.

Kvällssmörgåsen behöver du inte avstå från.

Gör Carls bröd som jag lagt ut recept på.

I attackfasen kan du ta brödet och en skinkskiva Gott

Plocka i dig skinkskivor kycklingbitar och minikeso

huvudvärk ska du inte behöva ha

2011-01-04 @ 20:27:48
Postat av: Anonym

Hej Susanna

Nej nötter och mandlar är inte så bra, för mycket fett.

Kom ihåg att dricka ordentligt 1,5 - 2 liter per dag.

Kvällssmörgåsen behöver du inte avstå från.

Gör Carls bröd som jag lagt ut recept på.

I attackfasen kan du ta brödet och en skinkskiva Gott

Plocka i dig skinkskivor kycklingbitar och minikeso

huvudvärk ska du inte behöva ha

2011-01-04 @ 20:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0