Onsdag 12 januari

Dag 10 i konsolideringsfasen
I radio TV och tidningar går debatten het vilken metod som är bäst för att gå ner i vikt.
Ja va säger ni? Vilken är bäst? Ja,jag vet inte jag har aldrig provat någon förut.
Men jag tror att alla tycker att den de håller på med är bäst.
Var och en blir salig på sin tro.
Och huvudsaken är ju att man når sitt mål, och mår bra.
Den här metoden är i allafall  enkel att praktisera.
I frukostfilen har jag kompletterat med två msk blåbärssylt ,lättsockrad av egen tillverkning.
Jag vill åt antioxidanterna

FRUKOST

En skål lättfil med 2 msk havrekli och blåbärssylt
kokt ägg
Kaffe



LUNCH



Nötfärsbiff med sallad och rödlökskeso










MIDDAG




Grillad kyckling med sallad och fullkornspasta









MELLANMÅL

Äpple






KVÄLLSTE

Fullkornsskorpor med ost

Kommentarer
Postat av: Emmi

Hej igen :) Jag har en fråga om Carls bröd som nu nämnt i tidigare inlägg... Hur ofta är det "tillåtet" att äta det? Jag menare, ingredienserna är ju tillåtna, så kan man äta det ett par gånger om dagen? Det känns lyxigt att börja med bröd när man inte ätit det tidigare så det känns nästan lite förbjudet, måste fråga för säkerhetsskull :) Bakade brödet för första gången idag. Tack för receptet :)

2011-01-12 @ 23:19:02
URL: http://livetfamiljendieten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Emmi

Jag håller med dig om att det känns förbjudet att äta

Carls bröd. Men det är det inte. Helt Dukan proof.

Titta även på receptet med kardemummaskorpor.

Jättegott att knapra på

Ha det lätt och gott

2011-01-13 @ 09:33:50
Postat av: Emmi

Ja det låter gott, det ska jag också prova på :)

Tack så mycket.

Din blogg är verkligen motiverande.

Och så roligt med någon som tar fram lite fler recept och faktiskt gör det ännu enklare att följa dieten :) jag har nämnt dig och din bloggadress i min blogg några gånger som tack för recepten och så, jag för dom vidare. :)

2011-01-13 @ 12:48:28
URL: http://livetfamiljendieten.blogg.se/
Postat av: jAnn-Britt

Varför har jag inte tänkt på att ha rödlök i keson? Det låter mycket godare, säker nyttigt också

2011-01-13 @ 12:57:44
URL: http://familjedieten/blogg.com
Postat av: emma

Vad går proteindieten ut på??

Själv lver jag på pulver nu framöver.. dag 11 idag och det går hur bra som helst.

Gillar din blogg.

emma

2011-01-13 @ 15:02:34
URL: http://nykropp.webblogg.se/
Postat av: Bea

ÅÅ man blir så hungrig när man kollar i din blogg och vilket härligt resultat du fått, Grattis!!



Väldigt inspirerande med matbilder, lycka till i fortsättningen!!

2011-01-13 @ 16:08:19
Postat av: Karin

Hej!



Tack för en jättebra blogg, hjälper mig otroligt mycket!!

En sak jag undrar lite över angående denna diet är om man kan äta hur mycket man vill av allting som är tillåtet? Eller ska det bara vara en portion, som på dina bilder t.ex? Jag menar skulle jag kunna äta 4 biffar om jag skulle vilja?? :D Inte för att jag ska det men då förstår du vad jag menar ;)



2011-01-13 @ 17:29:14
Postat av: Karl-Erik

Hej Emma

Proteindieten går i korthet ut på att utesluta socker stärkelse och fett.

Den är indelad i fyra faser Atack Cruise Konsolidering och stabilisering.

I attackfasen som varar 3 till 10 dagar äter man bara protein.

Cruisefasen protein varannan dag och protein+grönsaker varannan dag. Tills målvikten är uppnådd.

Gå till arkivet och november på den här sidan. Från början på november kan du följa min väg steg ör steg.

Det är en väldigt enkel metod med vanlig mat. Prova

2011-01-13 @ 18:16:50
Postat av: Karl-Erik

Hej Karin

Ja visst du kan äta så mycket du vill.

I cruisefasen ska man dock tänka på att det är tonvikt på proteindelen grönsakerna ska komplettera.

När man blir sugen under dagen, är det perfekt med kyckling eller biffar i kylen.

2011-01-13 @ 18:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0