Onsdag 26 januari

Dag 23 i konsolideringsfasen
Jag har upptäck Mathavre.
Hela korn av havre som kokas i 10 minuter, och används istället för  ris, potatis och pasta.
Jag blandade med finskuren rödlök, mycket gott.
Matigare än ris och pasta. Kommer att bli en favorit.
Till lunchen använde jag rester från gårdagens fisk som fyllning i en omelett.


FRUKOST
En skål lättfil 2 msk havrekli båbärssylt
kokt ägg
kaffe



LUNCH



Omelett på tre ägg fylld med rester från tomattorsk







MIDDAG



Grillad ryggbiff kokt mathavre med rödlök pepparrotsdressing
(lättkesella pepparrot tomatketchup) cornichons





MELLANMÅL

Äpple Kaffe kardemummaskorpa



KVÄLLSTE

Fullkornsskorpa med ost

Kommentarer
Postat av: Millan

Mathavre ja...det brukar jag äta i normala fall, mycket gott och mycket smak =)

2011-01-27 @ 15:34:44
Postat av: eva

Hej super bra dokumentation, och grattis till din lyckade resa i viktnedgång och hälsa! Ska själv hoppa på detta tåg, kör från måndag. Vet du hur det är med nötter, finns det med i någon form innan det valfria?

2011-01-28 @ 10:54:47
Postat av: eva

Hej super bra dokumentation, och grattis till din lyckade resa i viktnedgång och hälsa! Ska själv hoppa på detta tåg, kör från måndag. Vet du hur det är med nötter, finns det med i någon form innan det valfria?

2011-01-28 @ 10:55:17
Postat av: Karl-Erik

Hej Eva

Nej nötter finns inte med i dieten.

Välkommen på den lätta resan

2011-01-28 @ 19:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0