Söndag 2 januari 2011

Protein & grönsaksdag dag 47 cruisefasen.
Målvikten nådd, i dag visade vågen 81,7 kg. En vecka tidigare än beräknat
Min vikt nedgång har fördelat sig så här.
Attackfasen 7 dagar 4,5 kg Cruisefasen 40 dagar 5,8 kg Totalt 10,3 kg
En bekväm resa, som gett mig nya vanor,och visat att potatis och bröd inte är
livsviktigt.
I morgon börjar konsolideringsfasen.
Då startar jobbet att behålla den här behagliga vikten.
En del tillägg blir det ju också till dieten.


FRUKOST

En skål lättfil med 2 msk havrekli
kokt ägg
Kaffe




LUNCH



Nötfärsbiff med grönsaker och keso




MIDDAG


Grillad kycklingfilé med rostade grönsaker


Mellanmål
Kaffe med kardemummaskorpa


Kvällste
Carls bröd med rökt skinka


















Kommentarer
Postat av: Kin@

Åh, grattis till nådda målvikten!

Jag håller på att mentalt förbereda mej på att starta med Dukan maten...

Synd bara att den kallas för diet, det är ju trots allt en för'ndring "for Life"



God fortsättning.

Mvh Kin@

2011-01-02 @ 19:09:23
URL: http://kinalevin.wordpress.com/
Postat av: Millan

Grattis, vilken tripp och du har klarat den galant:)

Jag är inne på min andra proteindag och det känns riktigt bra:)

2011-01-02 @ 19:48:09
URL: http://matmillan.blogspot.com/
Postat av: Karl-Erik Söderberg

Hej Kina

Kalla den för Kinas livsstil.

Bara Du blir lycklig, så kan det ju heta vad som helst

2011-01-02 @ 20:01:38
Postat av: Kin@

Ja, KE, det har du rätt i:O)

Så är det ju, bara man mår bra själv, det är ju det som räknas.

Måste få tacka dej för den inspiration och alla vackra recept du delar med dej av.

Det måste ju bli en kokbok:O)

En bra sysselsättning som "statligt anställd", kan man tycka!

mvh Kin@

2011-01-03 @ 07:07:10
URL: http://kinalevin.wordpress.com/
Postat av: Linda

Grattis till att du har nått din målvikt! Hittade din blogg idag och fick massor av inspiration! Jag håller också på att förbereda mig inför Dukan dieten. Denna gången ska jag klara av att bli av med 8-10 kilo efter att ha provat flera olika dieter. Det låter som om det har gått väldigt lätt för dig, hoppas att det kommer att kännas så för mig med. Jag fasar mest för att bli bortbjuden på mat eller fika. Det är alltid då mina dieter förstörs eftersom jag inte har karaktär nog att tacka nej och vill inte verka otrevlig...Känner att jag börjar tappa tron på att jag någonsin kommer att klara av att bli av med de där kilorna.

Jag kommer varje fall att använda din blogg som inspiration och denna gången har jag bestämt mig!!



Mvh Linda

2011-01-03 @ 12:27:16
Postat av: Maggan

STORT grattis till din målvikt!

Första besöket på bloggen och jag har streckläst den. Mycket inspirerande :)

Fastnade dock på mjölkprodukter med 0% fett. Finns det fettfri keso?

2011-01-03 @ 13:08:22
Postat av: Karl-Erik

Hej Linda

Du behöver inte fasa för att bli bortbjuden.

Attackfasen varar bara i en vecka eller tio dagar.

Då är det bara protein som gäller ät kött fisk skaldjur ägg. Det brukar alltid ingå i bjudmat.

I cruisefasen är det ännu enklare. Du kan ju äta så mycket du vill. Berätta att du testar något nytt, så kommer du att få mycket stöd från omgivningen. Mäniskor är nyfikna.

Lycka till

Karl-Erik

2011-01-03 @ 13:29:02
Postat av: Karl-Erik

Hej Maggan

Ja du, det här med mjölkprodukterna är ett kapitel för sig.

Jag har använt ICA lättkvarg naturell 0,1 % fett

det ersätter kesella.

ARLA minikeso med 1,5 % fetthalt.

Jag har pratat med en kostläkare,som ansåg att detta är helt OK.

Och mig funkade det för. Kroppen måste ha lite fett.

Många vitaminer löser sig i fett.

Hälsningar

Karl-Erik

2011-01-03 @ 13:35:19
Postat av: Maggan

Hej igen

Tusen tack för ditt svar!

2011-01-03 @ 18:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0