Tisdag 4 januari

Dag 2 i konsolideringsfasen.
Snöstorm, ett bedrövligt väder men vi tar oss lätt fram.
Hundarna har också fått nya vanor,med bättre kondition och lite lägre vikt.
Vi tar två snabba (nåja)promenader om drygt 2 km varje dag. Alltså 4 km / dag
Det skall utökas, när vädret och väglaget tillåter. Det känns att kroppen kan ta  emot mer.


FRUKOST

En skål lättfil med 2 msk havrekli
kokt ägg
Kaffe




LUNCH



Omeett med spenatstuvning och bräckt skinka







MIDDAG



Köttfärsgulasch med 1 skiva knäckebröd med ost






Mellanmål
1 äpple






Kvällste
Carls bröd med rökt lammkött

Kommentarer
Postat av: Millan

Men så gott med spenat... får jag fråga hur du gjorde stuvningen?



Mvh

Millan

2011-01-04 @ 21:20:47
URL: http://matmillan.blogspot.com/
Postat av: Karl-Erik

Hej Millan

Tinade spenat i micron.

Kokade upp lättmjölk och redde med Mizena.

Blanda i spenaten krydda med salt och peppar.

2011-01-04 @ 23:48:25
Postat av: Gunilla

Femte dagen i attackfasen. Det går inte så bra. Maten smakar konstigt, vissa saker kan jag bara inte förmå mig till att äta. Det som smakar bäst är nygrillad kyckling eller fläskkarré men fläskkött skall man ju egentligen inte äta. Keso har jag aldrig gillat men det smakar riktigt gott nu. Skriver anteckningar för att hålla koll på vad som funkar. Har gått ner ca 1 kg.

2011-01-05 @ 08:47:43
Postat av: Gunilla

Glömde ju gratulera till målvikten. Du är fantastiskt målmedveten och uthållig tycker jag.

2011-01-05 @ 08:49:00
Postat av: Karl-Erik

Hej Gunilla

Ät nygrillad kyckling så mycket du vill, men ta bort skinnet. Jag dressade kycklingen med Balsamdressing.

I attackfasen är det extrat viktigt att fräscha till maten. Använd alla färska örter,chili,vitlök,

rödlöksdressing och citron. Oh du det varar ju bara några dagar

Håll i

2011-01-05 @ 09:20:31
Postat av: Mia

Hej!



Dag 1 i attackfasen påbörjad och allt tack vare din blogg och alla fantastiska blder! Hoppas det går lika bra för mig som för dig!

2011-01-05 @ 14:58:31
Postat av: Karl-Erik

Hej Mia

Det är klart att det går bra.

Krydda på proteinmaten ordentligt. Se svaret jag gav Gunilla.

Det här är ju inget märkvärdigt. Det som vi normalindivider äter mest är ju kött fisk skaldjur och kyckling. Så, vi har tagit bort en bråkdel av vårt dagliga intag under 7- 10 dagar.

Jag tror att man ska sätta fokus på att göra sin måltid så tilltalande som möjligt.

Och inte på vikten. Det kommer som bonus, jag lovar.

Välkommen i gänget och lycka til

2011-01-05 @ 18:26:28
Postat av: Mia

TACK!

2011-01-06 @ 11:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0