Torsdag 6 januari

Dag 4 i konsolideringsfasen
Torsdagar är proteindagar
I den här fasen tillför man 2 skivor fullkornsbröd per dag.
Vårt svenska knäckebröd är ju det mest fullkorniga man kan få,
så därför kommer jag att använda det. Men inte idag som är proteindag.
Jag börjar förstå, Dukans resonemang med fasta rutiner kring maten, det blir enkelt.
Han poängterar också att man inte ska hoppa över firarmåltiden i den här fasen.
Det är den måltid man äter precis det man vill och längtar efter.
Problemet blir då. Vad längtar jag efter?


FRUKOST
En skål lättfil med 2 msk havrekli
kokt ägg med kaviar
Kaffe



LUNCH



Äggröra smaksatt med rivet citronskal rökt makrill rödlök










MIDDAG





Grillad ryggbiff med rödlökskeso balsamdressing och dijondressing





Mellanmål

Fruktyoghurt




Kvällste

Carls bröd med rökt kött

Kommentarer
Postat av: Karin

Mjölkprodukter innehåller massor av kolhydrater..

2011-01-06 @ 20:48:59
Postat av: Karl-Erik

Hej Karin

Javisst gör de det.

Men också mycket protein.

Den här dieten bygger på högt protein, lågt socker,

låg stärkelse och lite fett.

2011-01-06 @ 23:44:09
Postat av: Anonym

Hej K-E

Jag har letat efter receptet på hovmästar sås men hittar inte det. Skulle du vara snäll och skriva upp det igen och lite andra såser om du har det på lager.Jag tycker det blir lite torrt när man äter kött. Hälningar M-I

2011-01-07 @ 20:13:12
Postat av: elin amour [en störd jävel]

Vilken tjusig blogg jag trilla in i :)

allt bra med dig?

2011-01-07 @ 22:36:33
URL: http://onefabulous.blogg.se/
Postat av: Karl-Erik

Hej M-I

Titta under kategorin recept.Där finns hovmästarkesella och andra dressingar.

Du kan också smaksätta lättkvarg med vanlig hovmästarsås

Jag kommer att lägga ut mycket fler recept

2011-01-08 @ 09:07:57
Postat av: Karl-Erik

Hej Elin

Här är allt mycket bra.

Jag tror att vi är lite störda allihop.

Vad är normalt?

2011-01-08 @ 09:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0