Dukans LCHP Fredag 25 mars

Dag 81 i Dukandietens konsolideringsfas

LCHF-företrädarna  har fullt upp att försvara sig mot angrepp från läkarhåll.
Överdriften av fett kommer att ge allvarliga konsekvenser på sikt, menar man.
Likaså, påpekar man att kolhydraterna är nödvändiga bla för hjärnans funktion.
Därför känns Dukans diet som den geniala lösningen.
Efter att ha tappat de nödvändiga kilona återgår man till ett normalt liv.
Men, med den stora skilnaden att man lärt sig ett nytt sätt att äta och leva.
Ett rätt  sätt att bli mätt och lätt

FRUKOST
En skål lättfil med havrekli och blåbärssylt
kaffe


LUNCH



Pannbiff med keso och grönsaker







MIDDAG


Lax och skaldjurstallrik








MELLANMÅL

Äpple
Kaffelatte






KVÄLLSTE

Skorpa

Kommentarer
Postat av: Majja

Ha, det var väl det vi visste.

Dukan gör tydligen stora framsteg även i vårt lilla land.

2011-03-31 @ 17:39:28
URL: http://www.majjassida.blogspot.com/
Postat av: morsanmia

Hej

Jag har precis börjat med attackfasen och har lite frågor om några saker du säkert har koll på

bla undrar jag om jag får dricka light läsk och hur är det med nötfärs? Jag hittar inte ngt från din attackfas i bloggen, kanske du började blogga senare.

/Maria

2011-04-02 @ 17:34:34
Postat av: Karl-Erik

Hej Maria

Light läsk är ok enligt Dukan, nötfärs är superbra.

Titta i kolumnen Kategorier här bredvid, klicka på ATTACKFASEN så har du allt du behöer veta.

Lycka till

Karl-Erik

2011-04-02 @ 18:27:23
URL: http://proteindieten.blogg.se/
Postat av: morsanmia

Hej igen

Jag har hittat en yougurth som innehåller 0,5% fett men därmot 8% socker. Kan jag äta den? Får jag äta mejerivaror innehållande frukt typ Lättfil med hallon/blåbär?

2011-04-06 @ 10:55:03
Postat av: ANNIH

morsanmia! Nej den inehåller för mycket kolhydrater.

2011-04-06 @ 19:27:43
Postat av: ANNIH

morsanmia! Nej den inehåller för mycket kolhydrater.

2011-04-06 @ 19:28:15
Postat av: morsanmia

både lättfilen o youghurten?

2011-04-06 @ 20:16:06
Postat av: Karin

Hej Karl-Erik!



Du har inte uppdaterat på länge?

Är det bara tillfälligt?

2011-04-07 @ 19:25:01
Postat av: Karl-Erik

Hej Karin

Det är bara tillfälligt.

Allt kommer att bli uppdaterat under helgen.

Karl-Erik

2011-04-08 @ 08:22:37
URL: http://proteindieten.blogg.se/
Postat av: En annan Karin

Hej Karl-Erik! Jag och min mor ska imorgon börja vår resa med Dukan och har under kvällen försökt hitta tips och inspiration. Vi har nu högläst och streckläst din blogg och du har bjudit till många skratt, undrar bara om du slutat skriva helt eller om du kommer fortsätta skriva?

2011-05-29 @ 23:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0