Dukans LCHP Onsdag 23 mars

Dag 79 i Dukandietens konsolideringsfas
PROTEINDAG
Turkisk lättyoghurt med  fetthalt  2 %, är en utmärkt grund till dressingar.
Jag blandade en med chiliflakes och vitlök, och en med senap och gräslök,  till dagens middag.
Basilika , gräslök och krasse frodas i köksfönstret,så det är lätt att smaksätta maten.
Och så är det dags att så sallad,chili och andra godsaker.
Det är gott att leva, rätt lätt.


FRUKOST
En skål lättfil med havrekli och blåbärssylt
kaffe




LUNCH



Varmrökt lax med äggröra gräslök och basilika








MIDDAG



Grillad kotlett med rödlökskeso,vitlök/chilidressing och senap/gräslöksdressing





MELLANMÅL

Kaffelatte









KVÄLLSTE
Carls bröd med skina

Kommentarer
Postat av: Isabell

Jag undrar om det går bra att äta vegetariskt när man går på dieten? Tex som soya korv och sånt`?

2011-03-24 @ 14:52:41
URL: http://mylifeasamom.blogg.se/
Postat av: Karl-Erik

Hej Isabell

Det går utmärkt att äta vegetariskt med Dukanmetoden.

Byt ut det animaliska proteinet mot vegetariskt alternativ.

Sojaprodukter och Quarnprodukter.

2011-03-25 @ 08:24:52
URL: http://proteindieten.blogg.se/
Postat av: ANNIH

Hej jag har hållit på med dieten i 3 veckor nu, gått ner 4 kg. Men gud vad trött jag är hela tiden,ska man äta några vitaminer?

2011-03-29 @ 16:05:02
Postat av: Karl-Erik

Hej Annih

Jag valde att börja med multivitaminer i attackfasen.

Tröttheten kan bero på omställningen i kroppen.

Och så är det ju vår.

Jag tyckte att det blev tvärtom, pigg till tusen.

Men vi är ju alla unikum, så det går nog inte att jämföra med varandra.

Motionerar du?

Lycka till

2011-03-29 @ 17:00:11
URL: http://proteindieten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0