Dukans LCHP Onsdag 9 mars

Dag 65 i Dukandietens konsolideringsfas

PROTEINDAG

Den viktigaste dagen i dieten, som jag uppfattat det.
En dag till eftertanke, om kosthållningen. Har jag ätit rätt, har jag druckit nog?
Drickandet, har jag märkt, är mycket viktigt för att allt ska fungera på rätt sätt.
För lite vatten stoppar upp viktminskningen, och kan orsaka förstoppning.
Samt huvudvärk.
Proteindagarnas välsignelse är keso, smaksatt på olika vis. Gärna chili och citrus, som är fettbrännande.


FRUKOST
En skål lättfil med 2 msk havrekli o blåbärssylt
kaffe



LUNCH



Äggröra med musslor och rökt makrill








MIDDAG



Grillad nötfärsbiff med stekt ägg keso med rödlök ,chiliflakes och krasse




Mellanmål

Kaffe latte



KVÄLLSTE

Carls bröd med skinka





Kommentarer
Postat av: Fiffi

Den 65:e dagen är det den viktigaste dagen i dieten lr vad?? Tänk om man inte ens behöver köra i 65 dagar då?? :O/

Har du skaffat boken på svenska? Man kunde beställa den nånstans läste jag..

2011-03-10 @ 08:02:25
URL: http://prinsessbakelsen.blogg.se/
Postat av: Millan

Ser som vanligt supergott ut!

Jag glömmer ofta av att dricka men försöker påminna mig själv.



En fundering med sylt och bär har jag, är det ok att äta bär i morgonfilen tex?

Jag älskar bär och har det i vanliga fall på gröten men nu har jag inte haft det sen jag började med Dukan..



Mvh

Millan

2011-03-10 @ 08:31:47
URL: http://matmillan.blogspot.com/
Postat av: Karl-Erik

Hej Fiffi

Det är PROTEINDAGEN som är den viktigaste.

Nej har inte skaffat boken.Jag tror att man bör ha kört hela dieten innan man skriver en bok om den.

Jag är nästan klar med en egen bok om dieten, med näringsberäknade recept och bilder, för alla faser. Kommentarer och vanliga frågor. Boken ligger för granskning, korrektur, och layout

2011-03-10 @ 08:52:41
URL: http://proteindieten.blogg.se/
Postat av: Karl-Erik

Hej Millan

Dukan har inte med är i sin diet. Däremot tycker han att man kan ta vitaminpiller.

För mig är blåbär naturens vitaminpiller, sprängfyllda med antioxidanter och nyttigheter.

Jag har kokat min egen sylt med ett minimum av socker.

Så jag njuter varje dag. Gör det du också.

Dukan har inte rätt i allt. Och hans bok är skriven för fransmän för tio år sedan. I frankrike finns det inga blåbär.

2011-03-10 @ 08:58:26
URL: http://proteindieten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0