Dukans LCHP Torsdag 17 mars

Dag 73 i Dukandietens konsolideringsfas

Torsdagar sjunger vi ärtsoppans lov. I den här dieten är den perfekt och kan åtföljas av havrekliplättar med lättkesella. Gott och nyttigt.
Debatten om fettets nyttighet eller skada  ökar i styrka. Med många läkare som står på barrikaderna och försvarar det naturliga fettet.
Jag kan konstatera att Dukans tänk är helt rätt. För i slutet av dieten som jag nu närmar mig återgår man till ett mer okontrollerat förhållnigssätt till sin mathållning. Och då har det inträffat, att man vant sig vid fräsch mat med lite fett och salt. Helt fettfri kan ju maten aldrig bli, och ska inte heller. Det finns ju en del vitaminer som är fettlösliga.
Men man behöver ju inte dränka maten i smör.

FRUKOST
En skål lättfil med havrekli och blåbärssylt
kaffe



LUNCH



Fläsknoisette med sallad







MIDDAG

Ärtsoppa med knäckebröd och ost







MELLANMÅL

Kaffelatte
Äpple






KVÄLLSTE
Fullkornsskorpa

Kommentarer
Postat av: Majja

Vilka upplägg du gör! Jag vill också kunna göra så fint.

2011-03-21 @ 21:58:49
URL: http://www.majjassida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0