Dukans LCHP Måndag 22 augusti

PROTEINDAG

Paj är mycket gott,det är dessutom bekväm mat och ett bra sätt att ta tillvara rester.
Passar den då in i Dukans tänk? Vet inte .
Men i mitt tänk passar den. Kolhydraterna finns i det tunna skalet, och måste anses som försumbart.
Jag gjorde en Västerbottenspaj och tog mjölk istället för grädde och ökade på äggmängden.
Visst det finns fett i osten men jag tror inte att vi ska vara livrädda för det.
Köttfärspajer är ju en annan höjdare som är proteinbomb, återkommer till det.



FRUKOST

En skål filmjölk med havrekli och blåbärssylt




LUNCH



Västerbottenspaj med kyckling och vitlöksyoghurt






MIDDAG



Nötfärsbiff med stekt ägg och rödlökskeso




MELLANMÅL

Kaffelatte






KVÄLLSTHE
Carls bröd med kalkon

Kommentarer
Postat av: Anna Hallin

Dag nr 3 i mitt nya liv och redan -1,6 kg på vågen:)) Många frågor och mycket att lära men jag är glad att det finns så mkt info på nätet som din blogg tex:) En fråga...vet du om makrill på burk i tomatsås är OK att äta? tack!

2011-08-24 @ 08:44:28
URL: http://annahallin.blogg.se/
Postat av: Karl-Erik

Hej Anna

Välkommen i gänget.

Makrill på burk är fantastiskt bra mat.

Mycket protein,omega 3 och rätt sorts fett.

Lunch med makrill i tomat och äggröra är perfekt.

Lycka till

Karl-Erik

2011-08-24 @ 11:33:06
URL: http://proteindieten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0