Onsdag 2 februari

Dag 30 i konsolideringsfasen
Jag har ofta påpekat vad viktigt det är att fräscha till maten med chili, citron och vitlök.
Speciellt i attackfasen och proteindagarna.
Nu visar det sig också, att just dessa råvaror har en gynnsam effekt på fettförbränning.
Detta gäller också för äpple.
Där är det pectinet som förhindrar cellerna att absorbera fett.
I citronen är det C-vitamin som är behjälplig vid fettförbränning



FRUKOST
En skål lättfil 2 msk havrekli blåbärssylt
kokt ägg
kaffe


LUNCH


Strömming med dillkeso hovmästarkesella kokt ägg










MIDDAG



Rotmos fläsklägg







MELLANMÅL

Äpple
Kaffe fullkornskorpa






KVÄLLSTE

Knäckebröd med lättmessmör

Kommentarer
Postat av: Millan

Ja jag tänker på "ett äpple om dagen håller doktorn borta" ett talesett som kanske inte är så fel.



Nu har jag 11 dagar tills jag kommer in i konsilideringsfasen och äntligen får sätta tänderna i en frukt. Men en fråga har jag, är det så att jag måste bestämma mig över en fruktsort eller kan jag byta från äpple till en banan till ett päron osv?



Mvh

Millna

2011-02-04 @ 06:45:49
URL: http://matmillan.blogspot.com/
Postat av: Karl-Erik

Hej Millan

Du väljer frukt efter behag,och dag. Banan räknas dock inte till frukt, i det här sammanhanget.

Jag har valt äpplen för att jag tycker det är godast.

Dessutom innehåller äpplen mycket pektin,som hindrar cellerna att absorbera fett.

2011-02-04 @ 11:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0