Dukans LCHP Onsdag 2 mars

PROTEINDAG

Dag 58 i Dukandietens konsolideringsfas
Sill är helt ok enligt Dukan. Men, det vet inte Dukan själv. Sill står inte på matsedeln i Frankrike.
Men sillen är sprängfylld med protein och Omega 3. Lite socker i lagen, ja. Men i sillen försvinnade lite.
Dietister och läkare jag talat med ger tummen upp för sill. Va, bra.
I dag var det krigsrubriker i GT, Den feta kosten LCHF, är livsfarlig.Fettet slammar igen blodkärlen.
Ja överdrifter har väl aldrig varit bra, inte ens om en doktor säger det.
När jag om några veckor skall ut i livsfasen, kan jag tänka mig att använda lite olivolja.
Framförallt som smaksätning.


FRUKOST
En skål lättfil med 2 msk havrekli blåbärssylt
kokt ägg
kaffe




LUNCH



Grillad lax med keso






MIDDAG



Biffstek med balsamdressing  keso och fruktyoghurt






Mellanmål

Kaffe




KVÄLLSTE

Carls bröd med skinka

Kommentarer
Postat av: Mona

Jag gillar sill jättemycket, särskilt matjessill, men där är man ju jättetrimmad på att det ska ätas potatis till.

Hur äter du din sill? Med keso eller?

Kokt ägg kanske man kan ta.

2011-03-03 @ 15:14:54
URL: http://amonazondukan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0