Dukans LCHP Måndag 5 mars

Det var en sån här vårdag,  som idag det hände, men det var nog  65 år sedan

Jag kämpade med att lära mig att åka cykel.

Cykeln, var en liten svart flickcykel, med svarta, men nu slitna trähandtag på styret.

Sadeln var av slitet brunt läder, med tre hål i rad, i mitten.

Jag trampade ett halvt varv med pedalerna och ramlade.

Upp igen, ramlade slog mig på knäna, gråt och tårar.

Så här höll det på en hel förmiddag tills mormor ropade att det var mat.

Mormor bjöd på Köttbullar med stuvade morötter.

Stuvade morötter var inte min favorit.

Men morfar sa, om du äter upp morötterna, så kan du åka cykel sen.

Jag visste ju att det som morfar sa, det var sant.

Så jag åt fort upp all mat

Tack gode gud och mormor och morfar för maten.

Så ut på gatan, upp på cykeln, några prövande tramptag.

JAG KAN CYKLA

Där ser man vad tron kan göra, och stuvade morötter.

Så i dag blir lunchen Nötfärsbiff med stuvade morötter

Morötterna har jag stuvat i kokspadet med lite Maizena  upplöst i lättmjölk

Kommentarer
Postat av: Lena

Din mat väcker minnen! OCH en stor lust att ställa sig vid spisen :)

2013-03-17 @ 16:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0