Dukandieten och motion

 

Dr Dukan ställer inga speciella krav på  motion, eller speciell  träning kopplad till dieten. 

Min erfarenhet är dock att suget efter motion kommer  naturligt  med dieten. 

Jag har aldrig varit intresserad av träning eller motion i någon större mängd.

Men efter någon vecka med dieten kom viljan att röra på sig.

Antagligen för att jag blev lättare, samt  upplevde den eufori som är vanlig i början av dieten.

 Jag började försiktigt med stavgång, en lagom ansträngande motionsform, som jag hade fortsatt med om inte 

 hundarna hade kommit in i vårt liv .

Nu blir det hundpromenader  ca fyra gånger per dag.Med en total promenadsträcka om 5-6 kilometer per dag.

Hundpromenad med fyra hundar blir en form av intervallträning. Ett jätterus efter något som väcker hundarnas intresse, sen tvärstopp, för ett stilla sniffande på det  intressanta På det visetr kommer flåset  gratis.

Det har faktisk hänt att jag får lust att springa också, man tror inte att det är sant.

 Ett mycket lätt liv har det blivit, och gott

I kväll blir det en kopp the med

 

 
Räksmörgås på Carls bröd
Det ska va gott att leva

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0