Proteinlunch med räksoppa

Räkskalen  som blev över när jag gjorde räkmackan blev lunch idag.
Jag kokade räkskalen från ett kilo räkor, med en liter lättmjölk en gul lök en morot och lite dill.
Låt småkoka i 10-15 min. Absolut inte längre, då kokar man ut transmak ur skalen.
Sila av och red med 3 msk Maizena majsstärkelse. Smaka av med tomatpure, salt och peppar. Lite Cayennepeppar är gott i.  SantaMaria seafood & fish krydda  gör det enkelt att få proffssmak på soppan. 
Servera med räkor.  En härlig proteinlunch som mättar gott.
Den här soppan platsar som entrerätt i de finaste salonger, 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag blir verkligen inspirerad av att läsa din blogg.
Tack för den!

2013-11-26 @ 19:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0