Grillad biff med kesopudding

 
Så här tänkte jag. Engelsmännen har sin Yorkshirepudding till rostbiff.
Då kan väl vi Proteinare ha en kesopudding till vårt kött.
En perfekt proteinmåltid för Attackfasen, eller för att kompensera för högt kolhydratintag.
Kesopuddingen gjorde jag så här: Blanda ett ägg och en dl Keso, fyll i en smord liten form grädda i 200 grader 30 minuter.
Jag gjorde i en stor muffinsform,inte så lyckat, den fastnar, en portionsform i porslin blir perfekt.
Den här smaksatte jag med salt och peppar.
Puddingen kan man också smaksätta med kanel eller kar de mumma och ha som mellanmål.
Eller till the eller kaffe.

Kommentarer
Postat av: Thinspo

Lät mycket gott!
Tyvärr försöker jag undvika mejerier i så stor utsträckning som det går. Men det går att ha när man ska lyxa till det :)

2013-01-20 @ 19:45:08
URL: http://thinspo.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0