Mitt svar till Allie

Hej Allie

Jag har tillbringat mitt yrkesliv mitt i maten, som kock.

När jag slutade detta roliga och stressiga jobb, kom övervikten som ett brev på posten.

Jag åt som förut mycket bröd ,mycket potatis, mycket pasta och sötebröd.

Kolhydrater av samtliga slag varje dag.

Idag äter ja gott och välpanerat. Jag kompenserar med proteinmat om jag tycker att det blivit för mycket kolhydrater. Och det blir det ju ibland, speciellt bröd…

Frukosten består för det mesta av medelhavsyoghurt med hemkokt blåbärssylt sötat med Canderel.och 3msk havrekli.. Havrekli är jag inte utan någon dag.

Om jag någon dag glömmer att dricka rätt mängd vatten, så märks det genast. Det bästa är om jag har en vattenflaska, då är det lättare att ha koll.

Ägg är överlägset det bästa mellanmålet för mig, gott och mättande.

Fett använder jag att steka i och som salladsdressing oliv och rapsolja.

Mejeriprodukter bryr jag mig inte så mycket om fetthalten i.

Dukan har lärt mig att planera måltiderna utifrån kolhydrater och protein.

Keso och kvarg har fått en större plats i min matlagning än tidigare.

Keso blandat med finhackad rödlök och dill är suveränt till det mesta som ersättning för potatis och pasta.

Idag växlar min vikt mellan 82 och 84 kg. Under vinterperioden äter jag alltid mer kolhydrater,

Under hela den aktiva delen av dieten följde jag den slaviskt Det har gett mig en stadig grund att stå på när jag komponerar mina måltider..

Hoppas att du fått svar på dina frågor

Hälsningar

Karl-Erik

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0