Måndag 15 november

Första dagen i Cruisefasen
Den här perioden varar tills man nått sin målvikt, i mitt fall 82 kg. Man äter proten som i attackfasen varannan dag, och protein och grönsaker varannan dag Tänk på att potatis gröna bönor ärtor inte är så bra.
Jag lägger in en lista med godkända grönsaker.
FRUKOST
En skål Miniyoggi  med 1,5 msk havrekli
2 kokta ägg
Kaffe



LUNCH





Blandad sallad med grillad lax och musslor keso hovmästarkesella





MIDDAG





Rimmad oxbringa med rotmos

Koka oxbringan och lägg den i press. Eller köp färdigkokt.
Skär kålrot och morötter i mindre bitar koka i lättsaltat vatten tills de känns mjuka
tiden beror på bitarnas storlek och kvaliteten på rötterna.
Tänk att något så gott kan vara så nyttigt
För mig är det mycket viktigt att presentera måltiden vackert, även om det är bara jag som ska äta,
måltiden är alltid fest.



Mellanmål

Fruktyoghurt
Wildchips

Kommentarer
Postat av: Irene säger...

oh..vilken lycka att jag hittade till din Blogg..har ätit LCHF mat i ett år nu men står still i vikten sedan 4-5 månader och har ca 8 kilo kvar..därför vill jag verkligen testa den här metoden..nu tänker jag följa dina dagar till punkt o pricka from i morgon..TACK än en gång..fortsätt skriva..vi är MÅNGA som behöver dig..

Irene

PS.har beställt boken av Dukan idag (tyvärr finns den bara på Engelska ännu så länge)hoppas den är lättläst och värd pengarna..

2010-11-16 @ 11:03:27
URL: http://terapi.blogg.se/
Postat av: anette

Tack för en väldigt informativ sida om dieten.

Svårt att hitta svenska fakta om dieten.

Och uppskattar verkligen recepten. Väldigt inspirerande! Kommer garanterat följa dig.

Hur känner du dig för övrigt med den här dieten, trötthet, ork, biverkningar?

2010-11-16 @ 11:05:02
Postat av: Nadia

Hej! Gud vad kul att hitta en kökskunnig som kör samma diet... Allt ser så himla gott ut.

Lycka till! Jag är inne på dag 4 av cruisen :)

2010-11-16 @ 12:52:54
Postat av: Peter

Vilken bra sida...ville börja men visste inte hur. Med dina recept blir allt mycket lättare. Tack för att du tar dig tid att skriva och visa bilder.

-Peter

2010-11-16 @ 16:26:15
Postat av: Karl-Erik Söderberg

Det är så enormt roligt att sidan blev så uppskattad.Jag käner mig inspirerad och mycket pigg.

Det enda som kan räknas till biverkning är att magen kan bli lite trög. Men det finns ju linfrö som är ett bra smörjmedel

Karl-Erik

2010-11-16 @ 17:53:24
URL: http://proteindieten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0