Onsdag 24 november

Proteindag  tionde dagen i cruisefasen

I dag har det blivit hundpromenader, vilket kan liknas vid
intervallträning för pensionärer. Det går långsamt,mycket att nosa på.
Och plötsligt full fart, tills nästa annons ska tydas.
Men jag rör ju på mig i alla fall.
Det har varit lite tomt till kvällsteét. När hustrun sitter med goda skorpor.
Därför har jag gjort muffins  som är Dukanproof recept här nedan.
Lunchens pannkakor kan man äta som brödersättning.

FRUKOST
En skål miniyoggi med 2 msk havrekli
2 kokta ägg
Kaffe


LUNCH



Pannkakor med kycklingfilé

2 ägg
4 msk kvarg  ( Jag använde Valio laktosfri 0,3 % fett)
4 msk havrekli
salt

Vispa ihop till en jämn smet.
Grädda i teflonpanna i den storlek du tycker.
Servera med kycklingfilé i skivor



MIDDAG




Grillad ryggbiff med rödlökskeso, pepparrotsdressing och soya


MELLANMÅL

Fruktyoghurt, kalkonskivor



Kvällste med muffns





Yoghurtmuffins

2 ägg
2 tsk bakpulver
6 msk havrekli
6 msk miniyoggi persika/vanilj

Sätt ugnen på 180 grader

Vispa ihop till en jämn smet, fördela i 6 muffinsformar
Baka av ca 15 min
Variera med olika frukyoghurts  för variation.
I orginalreceptet ingår sötningsmedel, men nej tack.
Kan tänka mig att agavesirap  är bra mycket bättre än kemisk sötning.





Kommentarer
Postat av: Mona

Kul att fkika på vad andra äter i cruisefasen, man blir lätt monoton har jag märkt. Muffinsreceptet har jag sparat och tänker göra imorgon, det blir trevligt mellanmäl som omväxling mot youghurt och keso.

2010-11-24 @ 19:18:41
URL: http://amoba.kokaihop.se/
Postat av: nettan

Tack för fina recept, saknas en sådan här sida med recept om proteindieten, finns ju miljoner med sidor om GI och LCHF osv.

Kul att läsa att din fru också gått ner:-)

2010-11-25 @ 13:04:10
Postat av: Elvira

Oj! Vilka fina muffins!!!

2011-09-03 @ 23:02:31
Postat av: Elvira

Oj! Vilka fina muffins!!!

2011-09-03 @ 23:07:00
Postat av: Jacqueline

Tack för härliga recept. Är själv på dag 8 i attackfasen och åt dina havrekli pannkakor i kväll eftersom min familj åt vanliga pannkakor;) Hoppas du skriver ännu fler recept för jag älskar dina och ska hålla på till sommaren så många recept behövs;)

Tack!

2011-10-22 @ 19:07:55
Postat av: Maria

Jättegoda! Tack för bra recept!!

2012-11-23 @ 21:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0