Dukans LCHP Lördag 13 augusti

1964 tjänstgjorde jag i FN styrkan på Cypern. Där uppe i de små byarna fick jag för första gången
smaka den lokala osten som alla husmödrar framställde. Sagolik  och lite spännande gnisslig.
50 år senare är det högsta matmode med grillad Hallomi, som jag lärt mig att den heter.
Den här osten är proppad med protein, och väl lämpad i proteinfasen. Visserligen innehåller den fett.
Men vi ska inte vara livrädda för fettet.
Per 100 g är det 23g protein 3 g kolhydrater 24 g fett.




FRUKOST
En skål filmjölk med havrekli
2 kokta ägg med kaviar



LUNCH


Grillad kycklingklubba örtkeso  Carls bröd







MIDDAG


Skaldjurstallrik med havrekliplättar




Mellanmål

Kaffelatte




KVÄLLSTHE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0