Dukans LCHP Lördag 27 augusti


PROTEIN/GRÖNSAKSDAG

I torsdagens inlägg hade jag en uppgift om beta-glukan. Naturligtvis var det inget som jag själv kommit på.  Men det var tydligen bara aningen rätt. Jag fick en kommentar från ett företag, som ni
kanske har sett . Visst är det bra att få det påpekat när något blir fel, känns tryggt.
Men i det här fallet var det nog mer ett sätt att marknadsföra en produkt.

FRUKOST
Filmjölk med havrekli och blåbärssylt



LUNCH

Grönsaksomlett


MIDDAG


Grillad kotlett med sallad




MELLANMÅL

Kaffelatte






KVÄLLSTHE



Räkmacka på Carls bröd

Kommentarer
Postat av: mona

hej! tycker din blogg är jätte bra och inspirerande med alla bilder m.m. jag ska själv börja med attackfasen nu och undrar därför om det är okej att äta mellan mål? eller är det bara frukost lunch och middag som gäller? :)

2011-09-03 @ 17:20:03
Postat av: Cissi

Hej! Vilken fantastisk blogg du har gjort! Jag är på dag 3 i attackfasen och letade recept på nätet och fann din sida... Känns som att komma till himmelriket!! Vad mycket tips och inspiration! Känner att mitt ducan-projekt kommer att gå galant när jag har denna sida att glutta på när inspirationen tryter.



Må gott!

//Cissi

2011-09-07 @ 19:22:19
Postat av: Cattie

Wow! Vilken guldgruva jag hittade! Allt ser otroligt läckert och gott ut! Nu blir jag verkligen peppad att testa! Tack snälla för en inspirerande, proffsig blogg!

Mvh

Cattie

2011-09-15 @ 22:24:36
URL: http://Www.Cattiegirl.blogspot.com
Postat av: Anna Hallin

Hej!

Vet att jag någonstans har læst att man kan rosta solrosfrøn och æta som snacks under cruisefasen. Har jag drømt eller kan det fungera?

/Anna

2011-09-23 @ 16:55:38
Postat av: Karl-Erik

Hej Anna

Det fungerar säkert med solrosfrön, tänk bara på att de innehåller mycket fett. Det är ju det totala kaloriintaget som sätter sig på fel ställen.

Här är näringsvärdet i solrosfrön

Näringsvärden (vikt%):

Protein: 23,0 %



Fett: 49,5 %



Kolhydrater: 12,6 %



Fibrer: 6,0 %



Som du ser är proteinet dubbelt så mycket som kolhydraterna.

Det bästa sättet att se om det funkar är att prova

Lycka till

Karl-Erik

2011-09-24 @ 09:47:07
URL: http://proteindieten.blogg.se/
Postat av: HN

Vilken otroligt inspirerande sida, med god mat! Jag har sett i många inlägg om ett bröd vid namn Carls bröd. Blev nyfiken på detta och undrar vad det är för typ av bröd och om du möjligtvis vill dela med dig av receptet? :-)

Ha det bra!

2011-09-25 @ 21:26:45
Postat av: Karl-Erik

Carls bröd



Näringsvärden (vikt%):

Protein: 13%

Fett: 6%

Kolhydrater: 21%

Fibrer: 4%

Antal portioner Portionsvikt: 87 gram

Ingredienser



Ägg 3,0 styck 31% Kesella lätt (kvarg 1%) 4,0 msk 6% Havrekli 35,0 gram 18% Havrekli 35,0 gram 18% Majsmjöl 5,0 msk 23% Bakpulver 3,0 tsk 4%



Tillagning

Sätt ugnen på 200 grader.

Rör samman alla ingredienser

Häll ut på en bakpappersklädd plåt, till ett 5 mm tjokt lager.

Baka av i ca 10 minuter

2011-09-26 @ 09:27:03
URL: http://proteindieten.blogg.se/
Postat av: Ewa Nilsson

När (i vilken fas)kan jag använda bakpulver (yoghurtmuffins) och majsmjöl (Carls bröd)?

Trevlig blogg, önskar bara att det fanns lite fler recept i flertalet bloggar som finns om LCHP, eftersom det inte finns någon bok på svenska. Jag förstår ju att folk bloggar för sin egen skull men det är en reflektion jag gjort. Hälsningar

2011-09-30 @ 13:59:42
Postat av: Annette

Hejsan!

Vilken trevlig blogg du har!!! Är du fortfarande lika duktigt med att följa ducandieten? Kan se att det är ett tag sedan du sist skrev.

Är glad att du delar med dig av alla fina bilder och goda recept :)

2012-02-13 @ 08:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0