Dukans LCHP Onsdag 10 augusti

Det har varit  krtik mot Dukan metoden, i England och Frankrike.
Läkare påtalar det farliga i att utesluta vissa näringsämnen ur dieten.
Men de läkare jag pratat med tycker att det är en utmärkt metod, om man lägger till fett i lagom mängd.
Det är ju bara under en vecka som det är extremt, med bara protein.
Jag har också lagt till Gerimax multivitamin.
Under de olika faserna lär man sig ett nytt och hälsosamt sät att äta, som sen blir naturligt.
Den hälsokoll som jag gjorde efter att ha gått ner 10 kg, visade på extremt bra provresultat.
Läkaren menade att jag ine bara hade blivit 10 kilo lättare, jag var också 10 år yngre.




FRUKOST
En skål filmjölk med havrekli
2 kokta ägg med kaviar.





LUNCH



Äggröra med makrill i tomatsås

Abbas mästarmakrill mycket god. Burken rymmer 170g
med 3 ägg i äggröran blev det en mättande lunch






MIDDAG




Grillat kycklingbröst med ört/vitlökskeso

Jag ser till att ha mycket vitlök örter och chili i maten
det bränner fett.








MELLANMÅL

Kaffelatte






KVÄLLSTHE
Carls bröd med skinka

Kommentarer
Postat av: Majja

Min läkare tyckte också att Dukan är en bra diet så länge man känner att det fungerar. Han tyckte också att man kan lägga till lite bär om man vill och då är det ju stenålderskosten man talar om :-)

Hoppas du känner dig 10 år yngre!

2011-08-10 @ 19:23:11
URL: http://majjassida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0