Fredag 28 januari

Dag 25 i konsolideringsfasen
Jag har ett konsultjobb hos IKEA under helgen, så lunchen
intogs i personalrestaurangen.
En ljuvlig fiskgryta.
När jag valde maten tänkte jag, minsta möjliga fett ,minsta möjliga stärkelse och socker.
Under den här resan har jag fått ett annat tänk om maten.
Alla goda såser kladdkakor bullar och wienerbröd finns där, och det är inte alls svårt att avstå.
Snarare naturligt. Det känns befriande.
Samma frihetskänsla jag kände den gången för många år sedan när jag blev tobaksfri.


FRUKOST
En skål lättfil med 2 msk havrekli blåbärssylt
kokt ägg
Kaffe



LUNCH
(Utelunch)
Fiskgryta med sallad






MIDDAG



Grillad lårfilé av kyckling med citron chili och persilja
Serverad med rödlökskeso






MELLANMÅL

Äpple







KVÄLLSTE

Fullkornsskorpa

Kommentarer
Postat av: Mona

Jag har också upplevt frihetskänslan du pratar om, jag väljer Dukanvänlig mat av egen fri vilja, jag vill inte ha salt, fet, stärkelserik mat längre.

Men ett äpple skulle sitta fint, bara 6,6 kilo kvar dit.

2011-01-29 @ 09:26:00
URL: http://amonazondukan.blogspot.scom
Postat av: Kickilina

Hej! Har nu hållit attackfasen 4 dagar med bra resultat å ska iallafall ha 10 dagar är planen. Skulle jag vinna på att om några veckor igen gå tillbaks till attackfasen å sen göra så då å då .. har många kilon att bli av med ( ca 25)

Tack för dina bra å enkla recept å att du gör det lätt att bli inspirerad!

2011-01-29 @ 20:10:31
Postat av: Karl-Erik

Hej Kickilina

Sätt inte målvikten för högt. Se till att nå den. Och följ alla faserna.När du sedan känner dig trygg i din målvikt,kan du sätta en ny målvikt om du känner för det.Men se hela tiden till att du når dina mål.

Det är en ny livsstil du håller på att skapa. Ingen jojobantning.Njut av ditt nya liv,släpp fokuset på kilona. Du kommer att märka att de rasar ändå.

Ha det lätt o gott

2011-01-30 @ 07:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0