Lördag 8 januari

Dag 6 i konsolideringsfasen.
I dag skall veckans firarmåltid avätas.
Jag tror att vår käre fransman har en tydlig mening med,
att man ska ta en firarmåltid per vecka i den här fasen.
Om du längtar så mycket efter något, ät det då.
Var det så märkvärdigt gott som du hade föreställt dig?
Nej, det var ju inte det
Jo förresten, desserten. Det är höjdpunkten i firarmåltiden.
Så nu har hustrun och jag beslutat att firarmåltiden skall vara på lördagar.
Med en härlig dessert
Jag valde biffstek med lök pressad potatis och grönsaker till varmrätt.
Älskar pressad potatis, fel älskade pressad pottatis.
Det smakar ju ingenting. Mycket godare med kokt blomkål.


FRUKOST
En skål havrekligröt med lättmjölk
kokt ägg med kaviar
Kaffe






LUNCH



Baskisk omelett






MIDDAG




Biffstek med lök pressad potatis och grönsaker





DESSERT


Persikor med hallonsås vaniljglass vispad grädde och choklad






Mellanmål

Äpple

Kommentarer
Postat av: Mona

Grattis till att du nått konsolideringsfasen, din firarmåltid såg god och samtidigt väldigt sansad ut. Ingen orgie i feta såser och kolhydrater direkt.



Visst är det lustigt att smaksinnet verkar ändras när man hållit på med Dukan ett tag. Befinner mig i Cruisefasen och har gått nr 11,6 kg på drygt 2 månader. Under julen höll jag upp med flit och märkte att det jag saknade mest var knäckebröd och frukt. Potatis, ris och pasta kan jag leva utan.

2011-01-09 @ 14:42:44
URL: http://http://amoba.kokaihop.se/
Postat av: Karl-Erik

Hej Mona

Tack så mycket.

Jag tycker också att det är märkligt vad man ändrar smak. Nu blir jag mätt på ett helt annat sätt än förut. Aldrig däst och trött.

Tidigare hade jag stort behov av att vila efter maten. Icke nu

Lycka till i fortsättningen

2011-01-09 @ 17:53:14
Postat av: Camilla

Grattis till Din framgång i viktminskning. Själv är jag på dag 3 i attackfasen. Än så länge går det toppen. Jag har fått en massa inspiration till måltider från Din blogg. En liten fråga. Om jag har förstått det rätt så ska man äta 2 festmåltider i veckan. Är jag ute och cyklar? Tack för en bra blogg.

2011-01-10 @ 22:16:25
Postat av: Karl-Erik

Hej Camilla

Vad roligt att du blivit inspirerad. Ett suveränt sätt att tappa kilon utan att försaka något.

Så här säger Dukan om festmåltiderna.

Konsolideringsfasens längd är tio dagar per förlorat kilo. I mitt fall 10 dagar x 10 kg = 100 dagar.

Man delar den tiden i två lika delar 50 dagar.

De första 50 dagarna en festmåltid per vecka. Sedan två per vecka.

2011-01-11 @ 10:05:30
Postat av: Katta

Ohhh vilken fantastisk efterrätt!!! Mums!

2011-01-11 @ 12:56:16
URL: http://kattasfett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0