Onsdag 5 januari

Dag 3 i konsolideringsfasen
Idag skulle resten av familjen äta bearnaise till köttbiten.
Jag gjorde min egen fettfria variant, god tyckte jag.
Men barnbarnen fick original de tyckte det smakade underligt. Recept separat.
Som jag påpekat förut, sätt sprätt på måltiden,det finns ju citron vitlök chili och örtkryddor.
Balsamdressingen är också oumbärlig.
Ett mycket stort plus är ju också att det inte finns några mängdrestriktioner.
Man äter tills man blir mätt.
Och jag lovar, efter ett tag går det fort. Man vänjer sig fort.


FRUKOST
En skål lättfil med 2 msk havrekli
kokt ägg med kaviar
Kaffe


LUNCH

Grillad köttbit med broccoli morötter brysselkål och kvargbea








MIDDAG



Lax räkor äggkeso och grönsaker






Mellanmål

Äpple





Kvällste med Carls bröd rökt kött
2 knäcke med ost



Kommentarer
Postat av: Emmi

Hej, jag följer flitigt fin blogg och snor några recept då och då :)

Jag tänkte prova mig på Carls bröd, men vad använder du för majsmjöl? jag hittar nämligen inget i min affär :( och jag hittade bara Cenderel på bit inte strö, så jag tog annat sötningsmedel men det borde väl gå bra?

2011-01-06 @ 14:59:56
URL: http://livetfamiljendieten.blogg.se/
Postat av: Karl-Erik

Hej Emmi

Majsmjölet jahg använder är från Saltå Kvarn 400g påsar. Det finns också från Risenta.

Det går säkert lika bra med annat sötningsmedel.

2011-01-06 @ 15:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0