Tisdag 11 januari

Dag 9 i konsolideringsfasen

Har bakat fullkornsskorpor i dag. Stenmalet fullkornsmjöl från ekologiskt odlat vete.
Kan vara gott som omväxling till fullkornsbröd. Jag använde Canderel som sötning i degen.
Det blev bra, mycket bra.
Dagens middag är en höjdare, snudd på festmåltid. Rotmos med fläsklägg. Buljongen från läggen silar jag och ställer kallt. Då flyter fettet upp till ytan och kan lätt lyftas av som en kaka. Kvar blir en lätt
god buljongmed mycket smak.



FRUKOST
En skål lättfil med 2 msk havrekli
kokt ägg med kaviar
Kaffe



LUNCH


Tonfisktimbal med rödlökskeso







MIDDAG



Rotmos och fläsklägg ( med det feta kastat)







MELLANMÅL
Äpple, fullkornskorpa




KVÄLLSTE

Fullkornsskorpor med ost

Kommentarer
Postat av: Kin@

Trevligt med lite bakverk.

har du provat att baka med dinkel något?

Jag tål inte vetemjöl/stärkelse, så jag måste hitta andra vägar, så att säga...

Mvh Kin@

2011-01-12 @ 07:35:14
URL: http://blogg.vk.se/kinasdukandiet
Postat av: Lollo

Hej!

Har startat med Dukan, inne på dag 3 ..snubblade in på den kan man säga,kändes svårt att komma på hur jag riktigt skulle göra..men så hittade jag din blogg, och en värld av uppslag till olika maträtter och tips öppnade sig! Tack för alla fina bilder som ger mig fina förslag..läser just nu in mig på din attackfas..ser fram emot din fortsättning! Ha det gott!

2011-01-12 @ 09:48:42
Postat av: Carin

Hej och grattis att du nått din målvikt. Själv var jag inte lika duktig över helgerna (synda lite med choklad etc.), men nu har jag rivstartat igen. Har gått ner 8 kg sen 21 nov, men vill ha bort c:a 3 kg till. Du har fina recept på din blogg, jag längtar nu till stabiliseringsfasen eller konsolideringsfasen som du kallar det. Det viktigaste är ju att hålla vikten efteråt. Jag gör detta enbart för hälsans skull, men det är ju även trevligt att komma i gamla jeans!! Lycka till i fortsättningen! Mvh, Carin

2011-01-12 @ 11:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0