Tisdag 18 januari

Dag 16 i konsolideringsfasen
Lite vårkänsla är det allt, passa på och njut.
Det kommer lite kommentarer och funderingar om havremjölk och soyayoghurt.
Om man säger så här. Dukan tar fasta på att ta bort stärkelse socker och fett.
Och bygga med proteiner.
Då måste det ju var helt OK med dessa produkter.
Rött kött kan vi alla undvara.
Som alltid tror jag att man ska hitta sin egen väg.Men använda andras erfarenhet och rön.
Det är ju en ny livsstil man ska skapa,och då måste man må bra.
Annars är det ju ingen vits med det.


FRUKOST
En skål lättfil med 2 msk havrekli blåbärssylt
kokt ägg
kaffe



LUNCH





Äggröra med rökt sik,kyckling och sallad





MIDDAG



Grilad kyckling med keso dressing och Carls bröd





MELLANMÅL
Äpple







KVÄLLSTE

Fullkornsskorpa med räkost

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Fantastiskt roligt att läsa dina inlägg, men framförallt dina vackra bilder och smaskiga recept. Nu tycker jag att du ska ta dig till ett förlag och ge ut boken om proteindieten. Det blir så jobbigt att skrolla, kopiera och klistra in. Jag lovar att jag köper din bok!

2011-01-19 @ 19:22:08
Postat av: Gunilla

Jag brukar baka ett annat "bröd" som jag hittat bland LCHF recepten. Det kanske innehåller för mycket fett, det är jag osäker på. Men det passar bra att ha istället för bröd och med något gott pålägg på.

http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=187

2011-01-19 @ 19:29:47
Postat av: Kin@

Du har så rätt.

Det fungerar:O) - Tack för den inspirations du ger, tack vara dej och bloggen Milou så startade jag och ångrar mej inte en sekund.

Då jag fick veta efter nyår, att jag är laktos/vetemjöls- stärkelseintolerant, så har det här varit perfekt, att liksom starta om från början och rensa hjärnar från "gamla" vanor.

På 16 dagar har jag gått ner 4,9 kilo och mår kanon bra!

Jag äter ju som sagt ingen laktosprodukter,utan ör med Alpros sortiment av mjölkvaror och det går utmärt.

Låglaktoskeson finns inte annat än i 4 %, så det är bara att äta:)

mvh Kin@

2011-01-20 @ 09:07:13
URL: http://blogg.vk.se/kinasdukandiet
Postat av: Karl-Erik

Va roligt för dig Kina.

Jag använder en laktosfri cottage cheese (keso)

från Valio den har bara 2 % fetthalt.

Man mår bra av den här dieten

2011-01-20 @ 19:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0