Dukans LCHP Måndag 7 mars

Dag 63 i Dukandietens konsolidationsfas
Canderel och andra sötningsmedel förkastas av andra dieter. Man menar att det väcker sockersuget.
Bullshit, säger jag.
Jag är nykterist, därför att jag inte tål alkohol. Därför dricker jag alkoholfri pilsner och alkoholfritt vin.
Men jag får inget sug efter alkohol för det.
Jag har bara ersatt en farlig smak med en ofarlig

FRUKOST

En skål lättfil med 2 msk havrekli o blåbärssylt

kaffe



LUNCH

Lax med äggröra och sallad













MIDDAG

Grillad kotlett med risotto och grönsaker








MELLANMÅL

Äpple






KVÄLLSTE
Fullkornsbröd med räkost lätt

Kommentarer
Postat av: Fiffi

Nej här väcker det inget sötsug heller! Det blir vad man gör det till helt enkelt ;O)

2011-03-07 @ 19:51:07
URL: http://prinsessbakelsen.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Själv har jag upptäckt att jag inte tål sötningsmedel under den här resans gång. Det blir ju lite besvärligt eftersom det finns i väldigt många livsmedel.

Provar mig fram nu att utesluta sötningsmedel i det jag lagar tex Carls bröd som jag tycker är toppen.Tillsätter lite kryddor tex franska örter.

2011-03-09 @ 08:09:04
Postat av: Karin

Hej Karl-Erik!



Tänkte fråga om ärtsoppa, och nu tänkte jag närmast på Soldatens ärtsoppa:



Hur illa är det att käka den??



Karin

2011-03-09 @ 18:38:36
Postat av: Karin

Hej Karl-Erik!



Tänkte bara höra hur det är med ärtsoppa, och då tänkte jag närmast på Soldatens Ärtsoppa:



Ska man helst undvika att käka den?? Tycker den är så jäkla god :)

2011-03-09 @ 18:58:32
Postat av: Karl-Erik

Hej Karin

I konsolideringsfasen är det helt ok att äta ärtsoppa.

Ja kokar min egen och då ser näringsvärdet ut så här

Kcal / 100 gram: 68

Kcal / portion: 521

Näringsvärden (vikt%):

Protein: 6%

Fett: 1%

Kolhydrater: 9%

Fibrer: 2%

Jag har bytt proteindag till onsdagar, just för att få ärtsoppa på torsdagar. Då passar det också med havrekliplättar.

Jag kan väl inte heller tycka att det är fel att äta ärtsoppa i cruisefasen. Titta på innehållsdeklarationen på förpackningen

2011-03-09 @ 20:37:37
URL: http://proteindieten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0