Dukans LCHP Söndag 6 mars

Dag 62 i Dukandietens konsolideringsfas

Nu var det ju spännande att ställa sig på vågen, skulle bullarna ha sabbat det hela.
Nej, vågen visade 80,6 kg Bra
Då kan vi alltså konstatera, att allt inte är kört med ett snedsteg i dieten.
Känner man med sig, att något inte var så där lyckat att stoppa i sig.
Tänk protein, och kompensera. Och framförallt,  inget losertänk.


FRUKOST
En skål lättfil med 2 msk havrekli o blåbärssylt
kaffe



LUNCH



Kokt lax med stuvad spenat och kokt blomkål




MIDDAG




Söndagsstek med sås kokta morötter och blomkål






MELLANMÅL

Äpple






KVÄLLSTE

Fullkornsbröd med ost

Kommentarer
Postat av: Birgitta Höglund's Mat

Hej. Hittade hit via din länk hos Kostdoktorn. Roligt att läsa om din matfilosofi.

Och framförallt kul att hitta en kollega, är också pensionerad Kock.



Har också testat att äta mer proteiner sista månaderna, när jag bott i Turkiet. Resultatet har visat sig i betydligt starkare ben, bättre kondition och fastare muskler.

Har egentligen ingen benämning på min mat, mer än att den är baserad på naturliga råvaror med mycket kött, fisk, ägg och smör med mängder av grönt till.

Det blir ca 450 gr kött eller fisk per dag. Äter varm, lagad mat till frukost, lunch och middag.



Vet inte procentsatserna på fett, protein och kolhydrater, men det jag vet är att maten får mig att må gott :)

Lycka till på din väg :)

2011-03-07 @ 06:27:32
URL: http://birgittahoglundsmat.wordpress.com
Postat av: Karin

Hej!



Jag är fortfarande i cruisefasen och jag kan säga att jag har fuskat en hel del med både alkohol och "fel" mat... Är verkligen inte stolt över detta, men det som har hänt är att jag inte gått upp i vikt, snarare stannat på samma vikt! Och det känns ju faktiskt ganska tryggt att man faktiskt kan fuska lite utan att allt förstörs! :)

Men så fort jag har fuskat kör jag bara protein i några dagar. Jag tror att det är så att man har fått igång sin förbränning ganska bra så det borde vara förklaringen!



Tack för all inspiration!

2011-03-07 @ 08:45:38
Postat av: Majja

Håller med, inga negativa tankar och det kommer ju alltid en ny dag. Viktigt att ta tag i det direkt igen och inte tappa sugen.



Det är härligt att se att det fungerar så bra för dig.

2011-03-07 @ 08:56:19
URL: http://www.majjassida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0