Dukans LCHP Söndag 29 maj

Grattis Per Hugo som har skalat bort 23 kg med hjälp av den här dieten.
Välkommen till ett rätt lätt liv.
I dag visade vågen 81,4 kg vilket är inom ramen.
Under den här resan har jag läst på en hel del om näringslära.
Dukan har lyckats få med de bästa bitarna i sin diet.
Många produkter har dykt upp på marknaden  som ska underlätta viktminskningen.
En del bra, andra gescäft.
Att göra en proteindrink på pulver kan vara en bra ersättning för mellanmål.
Eller som ersättning på proteindagarna.
Jag har gjort måndagar till proteindagar, känns bra att starta veckan så.
Det finns också proteinbars (chokladbitar) som har fungerat bra som mellanmål nu
när jag är i livsfasen.
Potatis har jag nästan uteslutit ur mitt liv, men färskpotatis har jag ätit.
Men dillkeso och rödlök var godare till matjesillen

Kommentarer
Postat av: Martina

Hej!

Jag tar lite av dina recept och delar med mig på min blogg b.la! :)

2011-05-31 @ 09:07:25
Postat av: Karl-Erik

Hej Martina

Helt OK att sprida recept

Du kan ju berätta var du bloggar.

Ha det lätt o gött

Karl-Erik

2011-05-31 @ 09:44:55
URL: http://proteindieten.blogg.se/
Postat av: Ulrika Karlsson

Hej!

Sort GRATTIS till din viktnedgång!

Jag har oxå lyckats, känns jättehärligt :-)

Tänkte nu under sommaren köpa några bars alt proteinpulver att ha med som reserv på diverse utflykter som kommer göras.

Vet inte bara vad som är ok, vet Du? Tacksam för svar/ Ulle

2011-06-06 @ 08:47:22
Postat av: Karl-Erik

Hej Ulrika

Det finns massor med måltidsersättningar att välja av.

Jag läste innehållsförteckningar och valde efter mest protein minst kolhydrater.

Nutrilett meal 58 g och Allévo Low calorie bar

Har funkat för mig.

2011-06-07 @ 18:56:40
URL: http://proteindieten.blogg.se/
Postat av: Majlinda

Vad duktigt att du lyckats gå ner så mycket, Grattis:D Jag undrar på hur snabb tid gick du ner alla dessa kilon, och hur såg din motion ut i samband med dieten? Jag har just påbörjat min diet sen tre dagar och följt den strikt men jag ser ingen skillnad på vågen ännu :(

2011-06-15 @ 11:38:01
Postat av: Karl-Erik

Hej

Majlinda

Välkommen i gänget

Så här såg min viktnedgång ut.

Attackfasen 7 dagar 4,5 kg

Cruisefasen 40 dagar 5,8 kg

Promenader varje dag c:a 6 km fördelat på två pass.

Det bästa är om an kan ta en promenad före frukost .

Bränner mer fett. Vitlök och chili är fettbrännande.

Att dricka vatten är också viktigt.

Lycka till och hör av dig hur det går.

Lätta hälsningar

Karl-Erik

2011-06-16 @ 09:19:50
URL: http://proteindieten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0