Dukans LCHP Dessertpudding

En riktigt god och variationsrik dessert eller mellanmål.
Jag har använt hallonsylt som jag kokat själv och sötat med Canderel.
Andra smaksättningsförslag vanilj, kanel, kardemumma, citron eller apelsin.
Som ni ser finns det inga gränser.

Detta behöver du:
4 dl lättmjölk
3 msk maizena
1 1/2 msk Canderel strö
1 äggula.

Gör så här:
Vispa ihop mjölk med maizena.
Koka upp under ständig omrörning, ta av från värmen
Vispa ner Canderel, äggula och smaksättning.
Häll upp i vattensköljda koppar eller glas, låt svalna
och ställ i kylskåp.

Vid servering lossa försiktigt och stälp upp, eller servera direkt ur koppen.




Kommentarer
Postat av: Lis

Tack för dina fina recept o bilder. Jag undrar om du menar majsmjöl eller majsstärkelse till denna efterrätt.

2012-03-06 @ 09:51:14
Postat av: Karl-Erik

Hej Lis

Va roligt att du tycker om min blogg.

Det ska vara Maizena majsstärkelse, till dessertpuddingen

2012-03-06 @ 09:59:15
URL: http://proteindieten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0