Det kom ett mejl

 

Det kom ett mejl

Hej,

 Jag har testat i princip alla dieter, under många år, men så hittade jag LCHF för 2 år sedan och började äta den maten efter en lika lång period med Xtravaganza och deras pulver. Det var kanske inte det bästa, men jag åt på som det stod i menyerna och vad folk skrev på nätet, ät så att du blir mätt. Jag var extremt hungrig efter den kur jag genomgått och jag gick upp 12 kilo på kort tid. Jag har sedan dess kämpat på för att få bort dem och gå ner lite till, men jag står bara stilla eller går jag upp.

Nu hittade jag dukandieten och känner att jag måste fråga, funkar det för mig, jag är 60 år? Jag känner att LCHF var inte min grej, jag gissar på att jag har ingen ämnesomsättning som funkar och vad händer då om jag kör dukandieten? Kommer jag att öka mer i vikt?

 Jag hittade inte var jag skulle skriva i din blogg, så därav mailet.

 Mvh Ann-Mari 60 år

 

Här kommer mitt svar till Ann-Mari

Hej Ann-Mari

Jag tycker att du ska prova Dukandieten. Jag själv är pensionerad kock.Har lagat mat professionellt i 50 år.
LCHF var en för fet meny för mig. Dukan metoden kan man se som en utbildning i att må bra . Det börjar med en attack mot oönskade kilon, där vi ser ett snabbt resultat. Efterhand byggs det på med mer råvaror, för att när dieten är i mål övergå till en mer normal kosthållning. Jag har under de år jag hållit min målvikt inte gjort några uppoffringar.Motionen är högst normal med dagliga promenader på några kilometer. Om man någon dag känner att man ätit för mycket kolhydrater. Ja, då kompenserar man med större proteinintag. Jag är inte onormalt försiktig med fett. Jag använder raps och olivolja. 
Gör ett försök Ann-Mari. och hör av dig hur det går
Hälsningar
Karl-Erik Söderberg

 


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej! Till Ann-mari vill jag säga: kör igång, följ Karl-Eriks fantastiska råd o recept, men glöm ej promenera.

Min man har gått ner 20 kg o jag själ 12 genom att följa Dukans ide. När vi i februari behövde en liten boost hittade jag Karl-Eriks blogg och vi fick en nytändning. Tack! Tittar in på bloggen varje idag, hittar recept, inspireras av en härlig bild etc.

Tack Karl-Erik för att du delar med dig:) :)

/Lena

2013-03-09 @ 06:51:32
Postat av: Karl-Erik Söderberg

Det är roligt när man kan dela med sig av välmående och hälsa

2013-03-09 @ 13:41:36
URL: http://proteindieten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0