Grillpremiär

1 maj är det grillpremiär.
Jag blandar upp kolen med kvistar från äppelträd och under grillningen lägger jag på torra kvistar från Rosmarin.
Mager fläskkarre är min favorit, jag marinerar den i Teryakisås, som jag gör själv.
Många produkter som finns på marknaden innehåller för mycket konstigheter för min smak.
Så här gör du din egen Teryakisås
 
Blanda och koka upp

0,6 dl Japansk sojasås

2,5 dl vatten

1/2 tsk mald ingefära

1/4 tsk vitlökspulver

1 -2 msk honung

Blanda 2 msk majsstärkelse med 1/4 kopp kallt vatten

och red av såsen.

Om du tycker att den blir för tjock späd med vatten

Detta är grunden till alla grillsåser, nu kan du plocka in de kryddor du själv vill ha.

Rosmarin och tomatpuré är  suveränt till kyckling.

Min karré serverade jag med sallad tomat rödlök gurka och färska nykota rödbetor

Lite vitlöksyoghurt tll

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bella

Hej! Får man äta kycklingkorv under attackfasen?

Svar: Hej BellaTitta på innehållsdeklarationen för korven, det ska vara enbart protein om det ska vara enligt reglerna. Men varför kycklingkorv? Ät riktig kyckling istället.
Lycka till
Karl-erik
Karl-Erik Söderberg

2013-05-15 @ 18:28:10
Postat av: Bella

Hej igen! I konsolideringsfasen får man ju dricka ett glas vin i veckan, men går det att byta ut det glaset mot en öl om man föredrar det?

Svar: Hej Bella Ta dig du en öl och njut av sommaren
Hälsningar
Karl-Erik
Karl-Erik Söderberg

2013-05-29 @ 13:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0