Fuskar du aldrig med Dukan dieten ?

Jag får ofta frågan ? Fuskar du aldrig med dieten?
Svaret är nej. Ordet fuskar finns inte i min vokabulär när det gäller det här.
Jag har gått in för den här metoden för att må bättre och få en slankare kropp.
Jag har fria val hela tiden, så något negativt "fusk"  behövs inte.
Däremot kan längtan efter nybakade kanelbullar bli stor.
Ja, men då äter jag kanelbullar  och jag äter många, så är jag av med det orosmomentet.
Sedan kompenserar jag  avsteget från dieten med två proteindagar. Så är jag på banan igen.
Den här situationen finnns inte under de första stegen i dieten.
Där är det mycket viktigt att hålla sig strikt till manualen. det är det som lägger grunden för ett friare liv längre fram.

Kommentarer
Postat av: Fie

Hej

Tack för en bra blogg med härliga tips och recept. Började med Dukandieten idag efter tips från en vän som lyckats bra med den. Jag ska hämta en Dukans bok på biblioteket imorgon och har googlat info så länge. Läste någonstans, men hittar det inte igen, att man i cruisefasen ska alternera och köra 5 dagar med grönsaker och 5 dagar utan. Stämmer detta? Är bara inne på första dagen och det kommer att funka fint, men oj vad jag redan nu längtar efter lite frukt och grönt :)

Svar: Hej FieRoligt att du tycker om bloggen. I cruisefasen som kommer efter attackfasen börjar man med grönsaker. Du kan välja att äta grönsaker och protein en dag och bara protein
nästa dag. Eller om du har bråttom 5 dagar protein och 5 dagar protein och grönsaker. I bloggen ser du i vänsterkanten under kategorier Cruisefasen klicka där så kommer du till handledning för den fasen. Lycka till och hör gärna av dig och berätta hur det går
Hälsningar
Karl-Erik.
Karl-Erik Söderberg

2013-11-05 @ 17:38:21
URL: http://www.fastarekropp.wordpress.com
Postat av: Lena

God Jul och tack för inspiration o superbra recept. /Lena

2013-12-25 @ 08:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0